Senaste nytt

Incidentrapport SK 943 11/01/10?

Kricka

Medlem
Någon ledtråd om vad som hände ? Svenska Transportstyrelsen verkar inte ha någon
info om en "händelse" men å andra sidan var det ju som sagt flyg CPH-ORD.
 

agehall

Medlem
"Störtdök" som i "nosen tippade neråt" eller som i "vi kastades 100 meter neråt"?

Det senare kan lätt förklaras med turbulens.
 

Gnopps

Medlem

Kricka

Medlem
Något som är lite vanligare över Pacific Ocean än över Atlanten är CAT (Clear Air Turbulence).
Är som ett "hål" i luften där man faller rakt ned - lite som "Fritt fall" på Gröna Lund fast värre.
Syns inte på flygradarn och är en mycket otrevlig upplevelse som gör att jag numera alltid sitter
fastspänd i stolen under flygningar.
 

Concorde

Founding Member
Alltid bälte på, oavsett säte eller position. Benhård med frugan också. Brukar faktiskt artigt be passagerare bredvid att ha bältet på om vi sitter nära. Dom flesta tittar på mig som om jag är dum i huvudet, men när jag förklarar att "jag förstår hur du tänker, vad har jag med det att göra. Jo, när du först har kastats upp i taket och skadat ryggen är chansen 50/50 att du landar på mig så att även jag blir skadad. Jag kommer inte tveka en sekund att stämma dig om så skulle ske" då fattar dom flesta.
 

agehall

Medlem
Håller med dig Concorde, bältet är alltid på. Visserligen brukar jag lossa upp det lite, så att det inte sitter helt tight, men det är alltid på.
 
Toppen