Senaste nytt

United Global First - erfarenheter?

palmen

Moderator
Sitter och tittar på lite award-resor för nästa år och har hittat en liten omväg via SIN för att ta sig mellan BKK-NRT. Anledningen till omvägen är att man kan pröva United Global First på SIN-NRT i en 777-200.
Är det värt omvägen för att testa denna produkt, finns relativt lite på forumet om just detta.
Alternativen är att åka BKK-HND med TG i F (Boeing 747) eller BKK-HKG-NRT med TG F och ANA C.

Kommer nog att klämma in TG F (A380), TG C (A380), TG C (B747), NZ C (777-200), SQ C (B777-200 eller A333), OZ C, OZ F (B747) på resan utöver flighterna ovan.
Finns ingen tillgång med ANA ännu vid detta tillfälle men förhoppningen är att kunna boka om utresa eller hemresa till ANA F om det blir möjligt.
 

Dr. Miles

Expert
Om det är Singapore->Tokyo tror jag att måltidsservering blir frukost + light meal före ankomst. Så var det i alla fall när jag flög Bangkok->Tokyo för några år sedan.
 

TjudöBoy

Medlem
Ser ut som om avgångstiden har ändrats till 07:00 och ank. 14:50, vet ej om serveringen blir så mycket bättre för de??
NRT-SIN som vi åkte var helt klart "värt" som sträcka, trevligt flyg, stol och personal.
 

flying

Medlem
Anledningen till omvägen är att man kan pröva United Global First på SIN-NRT i en 777-200.
Är det värt omvägen för att testa denna produkt, finns relativt lite på forumet om just detta.
.

Reportage av denna produkt på sträckan IAD-BRU kommer som del av ett lägre reportage av CMB dealen.....

Spontant är svaret på din fråga NEJ! (Motivering kommer som sagt)
 

Caru

Medlem
Flög FRA-IAD i 777-200 för en dryg månad sedan. Första gången i F för mig så min bild av det är väl inte lika nyanserad, men jag tyckte helt klart att det var en väldigt trevlig upplevelse. Vi var bara 4 st i F och pursern var riktigt bra, bäddade upp en säng i sätet bredvid mig och var genom hela resan väldigt alert! Mat och dryck kanske inte riktigt lever upp till andra bolag i F men overall tyckte jag att det helt klart var värt det.
 

Jacob

Medlem
Stolen är helt OK även om den har en lite märklig lutning. Annars ger jag inte så mycket för United First när det gäller mat, dryck och service, åtminstone inte med konkurrensen i Asien. Ganska ordinär mjuk produkt för att vara första klass. Men pröva om du får möjligheten så får du bilda dig en egen uppfattning.
 

VonMögen

Medlem
Testa för sakens skull så kan du själv jämföra. Meeeeen UA ligger ljusår efter de asiatiska bolagen när det gäller Allt! De gör så gott de kan men det finns många C klassprodukter som är klart bättre än UA Global First. Bara att de använder de 2 fönsterplatserna på rad 2 som crewrest säger väl allt ... :)
 
Last edited:
Toppen