Senaste nytt

Europcar börjar med 4-timmarsuthyrning

Morgan

Medlem
Europcar i Sverige har precis lanserat "Shoppingbilen" - bilhyra i fyra timmar för 399 kr eller mer.

Lite dyrt jämfört med weekendhyrespriserna, men ändå en god tanke och börjar likna bilpoolsverksamhet lite mer. Hertz är sedan tidigare delägare av bilpoolsföretaget Sunfleet och Avis amerikanska Zipcar så att biluthyrning och bilpool närmar sig är ett tydligt tecken.

Gott om ärenden men ont om tid?

Nu kan du hyra Shoppingbilen av oss när du behöver bil för att göra ärenden! Fyra timmar för 399:- inklusive försäkring, 10 mil och moms. Shoppingbilen går att boka på alla våra citykontor. Välkommen!
Shoppingbilen
 

Morgan

Medlem
Håller med om att det är för dyrt, men deras helgpriser är attraktiva .- 800 kr för en Golf kombi fredag morgon till måndag morgon!
 

Palazzi

Medlem
Säkert attraktivt i storstan (där lokaltrafiken är gångbar), men i Västerås så behöver jag bilen alltför ofta för att detta skulle vara gångbart.

Sen har jag väl också ett bilintresse där jag luftar ekipaget mer än absolut nödvändigt. Känns lite trist att hyra en tråkigare bil än sin egen... :(

Bra idé - men inget för mig! :)
 

Dr. Miles

Expert
Om man inte har absolut behov av flygpoäng, finns det hyrbil från diverse bensinmack som erbjuder billigare hyra än 399 kr.
 
Toppen