Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

rob74

Medlem
Gjorde just några inrikesbokningar för december.
När jag har valt mina säten och bekräftar så får jag följande felmeddelanden:

- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Din bokning är bekräftad men dina specialönskemål kunde inte bekräftas för dessa flighter. (4609)


Någon mer som har sett detta? Har EBG och det brukar ju då gå att välja säte vid bokning...
 

Trox

Medlem
Samma fel för mig. Ringde men fick veta att jag ska vänta till incheckningen öppnar 23 timmar innan avgång. Hon lät väldigt osäker på svaret så det var väl bara en vild gissning. Ska testa igen nu.
 

tob

Medlem
Upptäckte sist jag bokade SAS via vår resebyrås (HRG) onlineverktyg att jag inte längre kunde välja sittplats direkt genom deras verktyg som jag kunnat göra innan (sedan jag blev EBG).
Dock fungerade det att välja plats när jag gick in via sas.se.
Detta var i början av november.
 

rob74

Medlem
Testade via andra "kända kanaler" också, men länken att välja säte dök då inte ens upp.
Får ta ett snack med SAS.
 

rob74

Medlem
Ringde SAS och de fixade seating på ett par sekunder!
Får se då hur länge det där felet ligger kvar på hemsidan.
 

iRobert

Medlem
Gjorde just några inrikesbokningar för december.
När jag har valt mina säten och bekräftar så får jag följande felmeddelanden:

- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Din bokning är bekräftad men dina specialönskemål kunde inte bekräftas för dessa flighter. (4609)


Någon mer som har sett detta? Har EBG och det brukar ju då gå att välja säte vid bokning...
Får samma felmeddelande, antar att det beror på att jag bokat SAS Go och därmed inte kan välja sittplats innan check-in.
 
A

Aurora

Guest
Tror det har vært noe problemer med innsjekk det siste døgnet, ikke bare for SAS, men også Lufthansa. Fikk ikke sjekket inn på en flight for i morgen, måtte kontakte dem for å få seter (business class).
 

FF#1

Medlem
Gjorde just några inrikesbokningar för december.
När jag har valt mina säten och bekräftar så får jag följande felmeddelanden:

- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Din bokning är bekräftad men dina specialönskemål kunde inte bekräftas för dessa flighter. (4609)


Någon mer som har sett detta? Har EBG och det brukar ju då gå att välja säte vid bokning...

Har haft massa problem den sista månaden med SAS och seating, har rest med fru och Infant en del och alla resor har varit bokade på två separata bokningar (jag samt fru+Infant och ev 5 år mini)

Hälften av gångerna har vi inte fått någon knapp för att välja säte i incheckdialogen, och resterande gånger skumma felmedelanden eller så har de via telefon påstått att min fru + infant har skapat en block så att det inte går att seata dem brevid mig? Infanten ahr även varit svår att seata överhuvudtaget… sist så fick de knappa 20 minuter i Luleå i bag dropp och planet fick vänta på oss… på Frankfurt tog det 15 inuter för de i F disken att sätta lillen i knät på frugan, trots att vi hade bokat som vanligt via sas.se

På totalt 8/8 legs med sas så har det varit mer eller mindre omöjlig att seata dem brevid mig. Trots ivrigt knappande och telefonerande. När de väl har lyckats via telefon så har vi upptäckt att 5 åringen är seatad på rad 20 själv och vi på rad 7-8…. argh!

Nu har det löst sig rätt bra pga. bra ombordpersonal och tillmötesgående medpassagerare, förutom på sista flygningen då våra säten på rad 6 vart 26 vid incheck.

Känns som att det är nått fel som är trasigt.
 
Last edited:
Toppen