Senaste nytt

Biljett till Thailand i april 2014

Mr.T

Medlem
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en prisvärd biljett till Bangkok över påsken. Hoppas ni lyckas hitta något som jag inte kan. Jag inser att jag är lite sent ute och att de flesta TK biljetterna är slut, men hoppas på något bra i alla fall. :)

•Varifrån vill du börja din resa? - ARN
•Var är din destination? - Bangkok
•När vill/behöver du resa ut? - 10/11 April 2014. Om det är den 10 behöver det vara efter klockan 16:00
•När vill/behöver du komma hem? - 20 April 2014 +/- 1 Dag
•Hur länge vill du vara borta? - 10/11 April - 19/20 April 2014
•Hur många personer som skall resa? - 4
•I vilken kabinklass? - Business
•Med vilka flygbolag vill du flyga med?- Helst A*, men om det inte går funkar även OneWorld
•Vad är din budget? - 15000-17000 SEK Per Biljett, helst så billigt som möjligt
•Vad är det viktigaste för dig? - Att resan inte innehåller några extremt långa stop och att det är lie-flat business class
•Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack för all hjälp, hoppas ni har något bra förslag. Ni får gärna även berätta vart ni hittar priset så jag vet vart jag skall boka. :)
 

Dr. Miles

Expert
THAI Premium Economy (i Business class stol) kostar ca 13.800 SEK inkl. skatter.
Det går att boka bl a på MrJet, Jade Travel etc.

Screenshot20131125_5.png

http://www.businessclass.se/forum/d...t-r-thai-airways-13-800-sek-inkl-skatter.html

THAI Premium Economy på Boeing 777-300ER (som används bl a på Stockholm-Bangkok v.v.)
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 05.jpg
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 04.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Bilderna är i Business class men det är samma stolar som används i Premium Economy.
 

Senator

Moderator
håll ögonen öppna för deals, det borde komma... Du kanske precis har missat?

Turkish är väl det jag tänker först, men kanske inte finns dina datum? Fundera också att söka på 1, 2, 3, och 4 platser. Kan vara att om du söker på 4 platser så finns bara 3 i billigaste så prissätts hela sökningen till nästa pris.

Jag skulle rekommendera Austrian som har följande grundpriser:
PBUYSEL1 OS P Round-Trip 9530(SEK)
ZBUYSEL1 OS Z Round-Trip 13700(SEK)
Lägg på sisådär 3 500kr per person i skatter och avgifter per person

Men som alltid... åker du i högsäsong, vill ha 4 platser kan det lätt bli "beggards can't be choosers". Kolla TK och OS runt dina datum, skulle vara mitt tips för kombinationen pris och dyl.

Ett annat tips är väl Thai direkt i Ekonomi Extra som är deras affärsklass stol på B77W om jag uppfattar rätt. Finns en tråd om detta härinne.
 

Mr.T

Medlem
Jag skulle rekommendera Austrian som har följande grundpriser:
PBUYSEL1 OS P Round-Trip 9530(SEK)
ZBUYSEL1 OS Z Round-Trip 13700(SEK)
Lägg på sisådär 3 500kr per person i skatter och avgifter per person

.

Det är alltså per resa så det blir 9530 + 13700. Vill bara förstå dig rätt? :)
 

Mr.T

Medlem
Vet någon vart biljetten till det priset med Austrian går att boka? Gick in på deras hemsida men de hade inget?
 

Senator

Moderator
Det är alltså per resa så det blir 9530 + 13700. Vill bara förstå dig rätt? :)

Nej...

Austrian två billigaste priser i affärsklass är i bokningsklass "P" som kostar 9 350kr + ca 3 500kr i skatter och avgifter. Om bokningsklass "P" är slutsålt, är nästa pris från Stockholm i bokningsklass "Z" som kostar 13 700kr + ca 3 500kr i skatter och avgifter.

Så mitt exempel skulle var att man visar P2 och Z4. Det vill säga att det skulle finnas 2 plaster i "P" och 4 platser i "Z". Med lite hjälp från Austrians telefonbokning skulle man kunna boka 2 personer i "P" och 2 personer i "Z". OBS! Detta är teori, och jag har inte letat platser åt dig. Det får du göra själv :) ExpertFlyer är mitt tips.

En annan sak är att "Z" ger 200% till Eurobonus medan "P" enbart 100%
 

Mr.T

Medlem
Tack för alla svar, fick tipset att köra på USDM 90,000 Miles till Asien. Vad är er erfarenhet av detta? Är det svårt att boka om man är 4? Kommer det att finnas bra tillgänglighet?
 
Toppen