Senaste nytt

Ryanair: Avveckling av nya flyglinjen från Karlstad

Valley

Medlem
Höll ett tag i a f
Ser ut som Norwegian vann striden om Kanarieöarna från Karlstad. Nu aviserar Ryan nedläggning av Teneriffalinjen under början av 2014. Dåligt bokningsläge anges som orsak.

Intressant att veta vad det är som är orsaken till detta låga bokningsläget. Överetablering eller har resenärer börjat tröttna på styvmoderlig behandling ?
 

Palazzi

Medlem
Även linjerna från Västerås försvinner, men inte riktigt ännu. Istället för att köra säsongen ut, så slutar man flyga den 9:e Januari. Bra beläggning, men tydligen måste man ligga på 95% + för att hålla sig lönsamma på dessa reslängder.

Om ni vill resa BILLIGT så ser jag att det kostar 488kr T/R till Kanarieöarna i början på December. Man fyller väl upp osålda stolar.
 

Alf

Medlem
Ja även om det är billigt så skall det mycket till för att sitta i ett Rajjan plan i upp mot 6 timmar.

Men det finns ju många som väljer detta, men jag avstår.
 

NyfikenGrau

Medlem
Intressant att veta vad det är som är orsaken till detta låga bokningsläget. Överetablering eller har resenärer börjat tröttna på styvmoderlig behandling ?

Jag tycker alla spanska resmål känns överetablerade generellt och är ärligt talat förvånad att så många fortfarande uppenbarligen gärna vill flyga till t.ex. Malaga när det finns så många andra fina(re) ställen runt Medelhavet.

Sedan har väl Kanarieöarna som mål tagit lite stryk av konkurrens från Thailand och Florida, båda betydligt varmare och inte mycket dyrare som vinterresmål sett till totalbudget.
 

Valley

Medlem
och så är det detta med s k billigt. Om man kan planera lite skulle flyget för resa i december, 1 vecka Gran C kosta ca 1.200 med Norwegian. Och 8 dagar Teneriffa med Ryan kosta ca 3.300,- (inkl 1 väska 20Kg)
 

Palazzi

Medlem
Jag trodde nog detta koncept skulle hålla, men fick tydligen fel. Smärtgränsen för Ryanairs kunder verkar vara så låg att de inte hjälper att biljetterna kostar 1.500kr T/R med jämna mellanrum. Jag trodde restidsvinsten att åka från hemmaplan skulle motivera tillräckligt många att välja FR.

För oss som vant oss med en annan servicenivå (på alla plan) faller ju Ryanair såklart bort... OM jag hade haft intresse av att åka till just Kanarieöarna hade jag dock kunnat lida för 488kr T/R. Kostar inte ens 1.000kr/natt för 5-stjärniga ST. Catalina, och då blir det ju en jäkligt billig resa (om flygen går dvs :p).
 
Toppen