Senaste nytt

Fråga om sittplats, Boeing 777-300, World Traveller Plus

zanga

Medlem
Hej folket,

Ska flyga lite LHR/SIN/SYD flighter i WT+ om ett par månader och tänkte fråga om era tips för BA's 777-300.
Kanske finns det någon generell koncensus vilken plats om är bra (förutom de tagna vid exit row). Jag är normallång.

Såhär ser det ut just nu på en av flighterna tex:
sin-seat.png

Men ja, det beror la mycket på personlig smak angående aisle/fönster...
Om jag vill sitta vid ett fönster, har någon koll på vad jag borde ta? Dvs. vart vingen täcker vyn mindre eller inte alls.

What say you?`
Tack! :)

(Hmm.., vore det inte nice att ha någon sticky med frågor/tips om sittplatsval?)

Givetvis har jag kollat seatmap, seatguru osvosv.. Men det ger mig inte mycket.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag håller med Jonas C! Flytta dig från mittensätet! Det är det absolut sämsta alternativet. Fönsterplats kan ju vara trevligt då man får något att luta sig emot när man sover, men personligen föredrar jag gång i mitten-raden.
 

Lonelyflyer

Medlem
själv är jag slav under fönsterplatserna - alltid höger sida om det går, helst strax bakom vingen nånstans
Jag ser till att röra på mig när andra på raden rör på sig, typ dass eller bara sträcker på mig.
Speciellt när ja ska sova funkar det bäst för mig med fönster
 

JensE

Medlem
om de två ytter plattserna redan är bokade så kan du förutsätta att någon med småbarn kommer sitta där
Det står COT framför dessa platser så de är automatiskt blockade för infants och kommer släppas t-72 innan flight om ingen har valt dessa redan.
Jag skulle valt fönster (nattflyg) eller gång dagflyg.
Aldrig provat wt+ så har inga andra åsikter på platserna.
 

zanga

Medlem
Tack för era informativa svar.

Yep, jag är med er. Jag tänkte på COT och potentiella bäbis / bli-flyttad-issues osv...
Jag kommer ta höger vingsida seat som jag tänkt sedan tidigare, tror dock ej man ser så mycket för vingen är där. 23K for the win.

Cheers! :)

sin-seat.png
 
Last edited:

bstark

Medlem
Glad över att jag valde gångplats på SIN-LHR nyligen. Brukar välja fönster, men under så många timmar är det skönt att kunna ta sig ut när man vill. Nu kan man nog kanske komma ut från fönsterplats också möjligtvis om man är lite vig.

En fara dock med gångplats och man sträcker ut ena benet i gången. Wroom! och man blir överkörd av serveringsvagnen i högsta fart. Ingen hänsyn här inte.

Annars riktigt nöjd med sätet som sådant, klart värt de extra pengarna.

photo_full_size_trolley.jpg
Evil.
 
Toppen