Senaste nytt

Flyga till Malmö eller Köpenhamn?

Palazzi

Medlem
Jag visste på fullaste allvar inte att SAS flög till Malmö! Jag har aldrig tänkt på möjligheten, då bolagets stora hub ligger så nära....

Jag tycker ändå att det är rimligt att det finns en linje till MMX, för resan över bron är väl inte jättebillig? (om man inte har månadskort). Man vill väl heller inte lämna konkurrensfördelar till MAVIA & DY...
 

Jakob K

Medlem
Gillar inte tonen där. Jag tillhör de som har gjort flest legs/år och även bland de längsta distanserna/år. Att då försöka antyda att jag inte vet hur resande funkar känns rätt förnärmande.

Jag vill nog inte påstå att jag försvarar SAS öht, jag bara påpekar det faktum att du har deras största hub på ungefär samma avstånd som jag har till ARN hemmifrån. Att de öht flyger till MMX känns därför lite konstigt om du frågar mig.

Jag håller med om att "om man gör det - ska man göra det ordentligt."
 

Jakob K

Medlem
Jag visste på fullaste allvar inte att SAS flög till Malmö! Jag har aldrig tänkt på möjligheten, då bolagets stora hub ligger så nära....

Jag tycker ändå att det är rimligt att det finns en linje till MMX, för resan över bron är väl inte jättebillig? (om man inte har månadskort). Man vill väl heller inte lämna konkurrensfördelar till MAVIA & DY...

Hehe, frågar du en skåning från Kristianstad så anser han att det är lååååångt till Malmö :)
 

Palazzi

Medlem
Hehe, frågar du en skåning från Kristianstad så anser han att det är lååååångt till Malmö :)

Nästan närmre till Ronneby va? Ca 10 mil för båda valen, och det är ju en bit. Tycker själv det är irriterande med transporten mellan Västerås och Arlanda, på ungefär samma avstånd.
 

Palazzi

Medlem
Behövs verkligen trafik till Köpenhamn från två Stockholms-flygplatser? :D

Nej, inte om jag varit SAS (eller vilket bolag som helst). Nu är jag dock en lat resenär som suktar efter korta restider :eek:

PS. Ryanair och deras jäkla "branding" :D Jag drabbas både av Stockholm-Västerås & Milano-Bergamo...
 

agehall

Medlem
Härlig "Prinsessan på ärten"-reaktion.:p Som man frågar får man svar heter det. Tycker Jakob K svarade i samma ton som du använde i din fråga. Ärligt talat, testa nästa gång med en trevlig variant som "Varför flyger du till Malmö istället för till Köpenhamn"?

Jag ser det lite som att flyga till HHN och sedan klaga på att man inte fick samma service som man kunde ha fått på FRA. Jag hade personligen aldrig flugit till MMX utan kört via CPH för att vara säker på att få full service hela vägen.
 
Jag ser det lite som att flyga till HHN och sedan klaga på att man inte fick samma service som man kunde ha fått på FRA. Jag hade personligen aldrig flugit till MMX utan kört via CPH för att vara säker på att få full service hela vägen.

Vi gör alla våra egna prioriteringar. Men allvarligt (som mina barn uttrycker det) skulle du verkligen flyga till Kastrup om ditt slutmål låg 20 minuter från Sturup bara för att få "fullservice"?
 

NotRyan

Medlem
Jag ser det lite som att flyga till HHN och sedan klaga på att man inte fick samma service som man kunde ha fått på FRA. Jag hade personligen aldrig flugit till MMX utan kört via CPH för att vara säker på att få full service hela vägen.

Om man bara ska åka Malmö-ARN, och det är hugget som stucket med transfer till CPH eller MMX så hade jag valt CPH alla dagar i veckan. Däremot om man skall vidare inrikes i Sverige från T4 så är det ju mycket smidigare att åka från MMX, så det beror helt på "resekedjan".

Sedan kan jag tänka mig att det i vissa företag är lättare att få resa inrikes än utrikes, i sådana fall händer det att det bokas till MMX även om destinationen är Köpenhamn och sedan tar man resan över bron som något utlägg...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen