Senaste nytt

Flygplatsers specialutbud

nilsson

Medlem
För att fira inlägg 1000 så tänkte jag att jag måste hitta på något fesligare än en vanlig kommentar...

Som ni vet så ser utbudet på internationella flygplatser ganska identiskt ut. Absolut, Bombay Sapphire or Jack Daniels. På vilka flytplatser har du hittat något som är värt att köpa som inte finns på andra ställen? Kanske till och med något som kräver och är värd incheckning vid nästa byte.

På SEA, Seattle-Tacoma airport så säljs det närproducerat vin. En av mina favoriter är ice wine från Chateau St. Michelle. Även deras Riesling håller väldigt hög kvalitet. Var dock noga med att säga till att du kräver förseglad påse, för deras system är lite märkligt där köpen levereras på sky-bridge vid boarding.

På ICN kan man köpa konjak med ginseng i sig. När vi provade det så blev rummet skarpt delat mellan de som tyckte om det och de som vägrade dricka upp.
 

Palazzi

Medlem
Det utsökta desertvinet "Pantelleria Passito Liquroso" är unikt i sin smak, och finns mig veterligen bara på deras flygplats. Tror man kan beställa det till Sverige, men det är en dyrare historia...

Tyvärr lär väl inte jättemånga få möjligheten att testa varken flygplatsen eller vinet - det är ju inte direkt en plats man besöker dagligdags.

http://www.altissimoceto.net/Image/CaMaser/passito.JPG

PS. Grattis till 1000!
 
På BRU finns den mest välsorterade vinbutik jag sett på en flygplats. Det är mest prestigeviner med riktigt saftiga prislappar. Däremot föredrar jag den "vanliga" taxfreebutiken på nedre våningen som bl. a har ett stort utbud av bordeaux i priser upp till 50 EUR. Många intressanta viner finns till kampanjpris och jag har hittat goda bordeauxer för ca 15 EUR.
 
Toppen