Senaste nytt

SAS återvänder till Linköping

lnixon

Medlem
(Jag vet att jag förväntas kommentera på artikeln på förstasidan, men där verkar jag inte kunna lägga in bilder.)

SAS har påpassligt köpt ordentligt med reklamplats på corren.se idag:

sas.png
 

Palazzi

Medlem
Kul med bild, men tror att det finns en till tråd i forumet: http://www.businessclass.se/forum/s...ing-med-linje-till-koepenhamn.html#post193203

Uppladdad av redaktionen, men bör väl gå att ladda upp bild (?) Någon moderator redaktör kan väl "merga" trådarna när tid finns :) .

Som jag skrev i den andra tråden: Jag är aningen tveksam till all den konkurrens som komprimeras i närområdet, men önskar verkligen SAS lycka till. Hoppas detta är en början på en satsning mot regionalflyg igen (som Visby också pekar på).
Någon som vet om SAS har beställningar på fler flygplan av samma typ?
Hoppas se VST i tabellerna igen :)

Som Tommy redan skrivit så är priserna väldigt bra - en klar förbättring mot code share med NextJet! :)
 
Vad kan vi se här näst? Kommer SAS att döda NextJet?

Vi får se. Enligt Corren.se kommer NextJet lägga ned samma linje som SAS öppnar.


Flygbolaget Next jet avvecklar sin linje mellan Linköping och Köpenhamn. Corren har inte nått Next jet för en kommentar. Enligt Camilla Lejon är det inte klart om de kommer att flyga från Linköping fram tills 30 mars nästa år.

Tyvärr går det ej iaf just nu att boka ARN LPI via CPH. Hoppas möjligheten öppnas snart. Måste ställa frågan till SAS FB imorgon, vill undvika att göra två separata bokningar. Tror att det skulle öka antalet resenärer speciellt på helgerna när vi segment-runners vill flyga lite fram och tillbaka.
 

Palazzi

Medlem
Uppmärksammade också att LPI inte går att boka som ungdomsbiljett. Antar att det dock är en tidsfråga innan den kommer in i systemet (?)
 

NotRyan

Medlem
Tyvärr går det ej iaf just nu att boka ARN LPI via CPH. Hoppas möjligheten öppnas snart.


Haha, jag är tveksam till att SAS lägger in en anslutning mellan just dom två city-paren.

Svaret du kommer att få blir: Que, flyga Arlanda-Linköping via Köpenhamn?????

Jag kommer dock att boka om det blir möjligt... :D

Mvh
/NotRyan
 
Toppen