Senaste nytt

Betala flera resor samtidigt

Olsson91

Medlem
Hej!

Sitter och bokar lite inför sommaren för mig och 3 till. Vi har gjort så att jag tar allt på mitt Visa Black så för dom över till mig.
Jag bokade först 3 st business biljetter ARN-LAX för 79tkr detta gick fint. Sedan en hyrbil för 6tkr som även gick fint.
Men när jag skulle boka flyg igen från LAX-JFK så gick det inte igenom.

Jag har en limit på kortet, men jag är inte ens nära den så vad kan problemet vara ?

/
Olsson91
 

RonnieK

Medlem
Vilket flygbolag? Senast jag bokade hos AA drog de beloppet dubbelt - en reservation och en "riktig" betalning.
Ring Visa och kolla. De kan snabbt fixa eventuella felaktigheter.
 

Fredrik

Medlem
Det kan vara så enkelt att dina inköp inte passar din profil, dvs spenderar betydligt mycket mer pengar än du gjort tidigare och då triggas något varningssystem hos kortbolaget.
 

Olsson91

Medlem
Vilket flygbolag? Senast jag bokade hos AA drog de beloppet dubbelt - en reservation och en "riktig" betalning.
Ring Visa och kolla. De kan snabbt fixa eventuella felaktigheter.

Bokade via momondo och blev delta.

När jag loggar in på kortets hemsida står det att jag fortfarande har 60tkr kvar på krediten. Köpet skulle gå på 26tkr.
 

jth

Medlem
Jag tror också på en bedrägerispärr som slagit till. Att boka flera dyra biljetter i andra namn än det som kortet står på i snabb följd står på brukar vara en "standardgrej" som kortbedragare gör och därför något som lätt triggar spärrarna.
 
Toppen