Senaste nytt

Giltighetstid på Flying Blue Gold?

Jonas C

Medlem
Air France/KLM

Hej Karin. Jag har en fråga angående giltighetstiden på mitt matchade FB Gold (som jag är väldigt tacksam för). Måste säga att jag överlag har varit väldigt nöjd med bemötandet och servicen på flygplatsen, i synnerhet SkyPriority som i min mening är ett utmärkt system för security och boarding. Fick upp ögonen för AF-KLM ganska sent under året, så det blir tyvärr svårt att återkvala.

Har dock ett par flygningar efter årsskiftet och undrar ifall jag kommer att kunna nyttja förmånerna som vanligt innan kortet går ut i Mars 2014 (är det den första eller sista Mars som är utgångsdatumet)? Hur ser det ut med soft landing, blir det FB Silver eller går jag tillbaka till Ivory?
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Giltigheten på förmånerna är givetvis samma som giltigheten på kortet. Det vore ju orimligt, om inte annat för administrationens skull, att behandla olika guld-medlemmar olika beroende på hur de fick sin status.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Jonas! Du mjuklandar om du inte kan behålla din guldstatus, alltså silver i ditt fall. Flighter gjorda 1 jan - 31 december 2013 avgör och ny status gäller i så fall fr o m 1 april 2014. Roligt att du uppskattar det vi görs. Allt som är guld är ditt fram till 31 mars :)
hälsn Karin
 
Toppen