Senaste nytt

Coin - alla kort i ett kort

NiNE

Medlem
Det här verkar onekligen intressant, och priset för pre-order lockar. $50 istället för $100, men man får betala redan nu och vänta till sommaren 2014 innan man får kortet. Den stora nackdelen är väl att det inte fungerar med chip, så jag misstänker att det blir svårt att använda det som betalkort i Sverige. Kan ju dock vara användbart för medlemskort av olika slag.

All your cards. One Coin.
 

agehall

Medlem
Jag tror inte det kommer att fungera i praktiken då folk allt för ofta vill se det fysiska kortet, men jag beställde en för att det är en cool pryl ändå...
 
Oh, vill ha..! Skulle ju kunna vara ett smidigt sätt att få med sig alla kort som inte har chip i plånboken. Måste nog beställa ett jag med, kan väl ersätta ICA-kortet om inte annat.
 

Dr. Miles

Expert
OKQ8 hade ett smart system förut. Man kunde förregistrera sitt kreditkort och man fick poäng när man betalade med förregistrerat kreditkort, så att man slapp att bära två kort (kreditkort + OKQ8 medlemskort).
 

Moco

Medlem
Medlemskort etc. går ju redan att samla i olika appar och som fungerar med streckkod eller NFC. Jag förstår på sätt och vis tanken med ett fysiskt kort, men ändå inte. Känns som att gå bakåt i tiden. Att folk vill se det fysiska kortet håller jag inte alls med om. Väldigt sällan jag behöver visa något överhuvudtaget, helst vill de ju att man ska dra kortet själv - förutom om det inte är något problem vid köp eller dylikt. Dessutom klarar ju kortet bara 8 kort samtidigt...utöver det är man ju fortfarande hänvisad till appen. Lite som att uppfinna hjulet igen... :)
 
Toppen