Senaste nytt

Sprider du medvetet resande bland dina kollegor?

Vi som ofta befinner oss på BC.se samlar på oss kunskap som kan vara bra att sprida även utanför forumet. Hur gör du - pratar du med dina kollegor om lojalitetsprogram, flygplansstolar och deals?
För egen del har jag en avvaktande hållning, jag ger tips om det dyker upp frågor, t.ex. har jag rekommenderat ITA Matrix några gånger när frågor om multipla segment på semesterresor kommit på tal. Om någon är inne på att boka fulflyg brukar jag försiktigt "knuffa" kollegan åt rätt håll.
 

Sofia

Medlem
Jag gör detsamma men mina kolleger tycker jag är konstig som inte "bara bokar" biljetterna och dessutom, ve och fasa (!) faktiskt flyger business ibland. Va fan, jag är värd det! :D

Tror dock att jag faktiskt fått några fler att fundera lite på hur de vill planera sitt resande genom allianser osv. Arbetet fortsätter!
 

MrPlow

Medlem
Jag har tipsat kollegor om deals (när de bott på samma kedja länge på utlandsuppdrag) samt tipsat en kollega som reser väldigt sällan men skulle resa till Australien om att gå med i ett flygbolag som gör det väldigt enkelt att nå guld!
 

Storsteffe

Medlem
Har blivit en outhärdlig smittkälla till BC-syndromet, har väl alltid varit hjälpsam med bokningar men nu håller det på att gå överstyr pga. BC.se. Mest tacksamma är de som fått hjälp med att använda och spara sina poäng(EB till 90%), speciellt ett par förstagångs åkare i biz;) Jätteroligt att hjälpa andra men nu har jag varit tvungen att bromsa(tidsbrist) och då lär sig dom flesta ganska fort med hjälp av denna eminenta sida.
 

gdaily

Medlem
Har en kollega som blivit SAS Guld tack vare "min goda förebild", resten verkar omöjliga att utbilda. Men, så fort man tagit in dom i BA-loungen på Heathrow så brukar det glittra i ögonen och de blir smått intresserade...
 

doc

Medlem
Jag lobbar ganska aktivt på att sprida kunskap kring hur man reser medvetet. Delar ut BC-taggar till de som är intresserade, tipsar om deals och hur man bokar på ett bra sätt och optimerar sin resa.
 

agehall

Medlem
Jodå. Såg tex till att min chef fick en A3 Gold-tag efter en enda USA-resa. :) De flesta tycker väl att jag mest är konstig, men det bjuder jag på.
 

Dr. Miles

Expert
Mina kollegor har blivit medveten resenär på sitt sätt, de säger "Vi lämnar flygbiljett grejen till Dr. Miles. Han hittar ändå bästa möjliga biljetten och tar hand om alla flygpoäng.".
 

rob74

Medlem
Gör mitt bästa, men det är ofta svårt att lära gamla hundar sitta...
Jag är, med största sannolikhet, den som reser mest av alla på mitt jobb - i alla fall med flyg.
Men min närmsta kollega har iaf ett SAS/MasterCard i famlijen. Alltid något!
 

Sofia

Medlem
Lite OT kanske men jag har helt klart ett i-landsproblem vad gäller Master Card:

Har ett SAS MC som givetvis ger poäng till mig=bra och trevligt.
Jag har också ett Sjöräddningen MC där kreditgivaren skänker 0,5% av det jag handlar för till denna underbara ideella organisation som är värda all hjälp de kan få.

Hur tänker ni andra i en sån här situation? Jag försöker sprida mina gracer lite, med risken att det blir varken hackat eller malet :confused:
 
Toppen