Senaste nytt

Qatar Airways via Doha till Shanghai hem från Hong Kong

Axelzon

Medlem
God kväll,

På grund av min från början snålhet blev det lite fel i planeringen. Men det blir en del miles i slutändan :cool:

Påbörjar imorgon (26/11) och avslutar (11/12)

Copenhagen-Doha-Pudong - Qatar
Pudong - Hong Kong - Cathay
Hong Kong - Singapore - Singapore
Singapore - Hong Kong - Singapore
Hong Kong - Pudong - Cathay
Pudong - Hong Kong - Dragon
Hong Kong - Doha - Copenhagen - Qatar

Dunheten ligger endast i utresan, sedan jag inte längre behov av att stanna i Shanghai påväg ut.

Resan är i blandad form, C,Y. Skall försöka lägga upp så mycket bilder från resan som möjligt efteråt.

Ha en god helg alla glada flygare ;)
 

Axelzon

Medlem
Det blev efter lite väntan i Doho möjligt (mot USD200) att ändra till en direkt flight till HKG, så det blev inte via PVG, ganska skönt. En fin eftermiddag med 23 grader och strålande sol här!

Flighterna hittills har varit i Business Class (CPH-DOH-HKG)

Lite besviken på loungen i Doha, ingen tillgång till Spa eller Massage, endast för First Class. Mot en avgift på ca: SEK 1500 kunde man få massage.... Hmmmm.... Betalar hellre HKD 400 i en timma för det samm här i HK!

Imorgon blir det SQ till SIngapore i Y class.

Återkommer
 

Axelzon

Medlem
SQ.jpg Bästa ekonomi klass resan för mig hittills! Mycket bra utrymme, mat och frekventa besök av dricka vagnen. Filmer och musik utbudet var klart bättre i A380 än i B777, annars ingen direkt skillnad att åka A380 mot de andra maskinerna vi är vana vid. Det blir C klass vid nästa
SQ resa.

Höjdpunkten på resan måste fram: VIlka tjejer de har i besättningen. Klart snyggast i Branchen :cool:
 

Axelzon

Medlem
Lyser lite med frånvaron i denna rapport. tyvärr har jag lite problem att föra över bilderna, men jag får lägga ut dem när jag kommer tillbaka på måndag.

Resan från Hong Kong till Shanghai med CX var lika bra som den brukar vara (tidigare trådar) och resan ner från Shanghai till Hong Kong ikväll var inte lika bra pga att KA har en annan konfiguration, men servicen var toppen. Plus att jag var bokad på en 2020 flight som flyttades till 2110, men jag chaeckade in 1740 på PVG och då var det inga problem att flyga ut med 1820 flighten, det ända de sa i desken var att "please hurry".... Stort.. Händer detta på Arn eller Cph.. Vet ej.. för oerfaren tror jag :)

VI hörs igen på måndag eller från transit i Doha.

//Axelzon
 

Murre

Medlem
Visa bifogad bild 3786 Bästa ekonomi klass resan för mig hittills! Mycket bra utrymme, mat och frekventa besök av dricka vagnen. Filmer och musik utbudet var klart bättre i A380 än i B777, annars ingen direkt skillnad att åka A380 mot de andra maskinerna vi är vana vid. Det blir C klass vid nästa
SQ resa.

Höjdpunkten på resan måste fram: VIlka tjejer de har i besättningen. Klart snyggast i Branchen :cool:

jo det är viss skillnad mot kabinmormor i SAS inte bara utseendet, bemötandet av pax går inte att jämföra på samma århundrade :cool:
 
Toppen