Senaste nytt

Tidig incheckning och sova airside på Arlanda?

Svante

Medlem
Hej,
Har en kollega som nästa vecka flyger till Bogota med AF. Inga guldkort eller så, ren backpacking och helt ovetandes om poängsamlande och annat kul.

Kan han checka in väska redan på kvällen och sedan ta sig in airside för att kunna sova/vila på ngn bänk där? Flighten avgår 06,20 till CDG.

Tack på förhand
 

agehall

Medlem
Tveksamt om det går att övernatta i T2. Ett bättre alternativ är att boka ett rum på Clarion där ute.

Edit: Och jag är rätt säker på att AF inte vill hålla hans väska över natten där heller.
 

Svante

Medlem
Tack för tipset. Nu backpackar han och har nog inte lust att börja med att göra av med pengar. Han är inte lika "bekväm" av sig som jag och troligen andra.
 

fcx

Medlem
Om alternativet är att sova airside så finns det sovsalar i Jumbo hostel för bara någon hundralapp. Flygplatsens transferbussar stannar där.
 

ulagun

Medlem
Alternativt så finns det sovkabiner vid ingången terminal 4 för rimlig peng
Har inte provat själv, men de har fått bra omdömen
 

jth

Medlem
Jag är mycket skeptisk till att AF har incheckningsdiskar öppna på kvällen, och i så fall låter dig checka inväsken dagen innan. Och om de gör det, så ska inte säkerhetskontrollen släppa in dig om du inte har dagens datum på boardingpasset.
 

agehall

Medlem
AF har ju en kvällsavgång, så är man där tillräckligt tidigt är incheckningen öppen, men som sagt, jag tror inte de accepterar bagage för fligher dagen efter.
 
Toppen