Senaste nytt

Elemis Travel Spa

Europa

Medlem
Hej!
Som jag har förstått det så har man om man åker CW rätt till 15 min spa i Elemis Spa på Heathrow. Hur fungerar det i praktiken? Jag kommer att flyga ARN-LHR-BKK och tillbaks SIN-LHR-ARN, har jag tillgång till SPA i båda riktningarna på Heathrow eller bara åt ena hållet? Är det svårt att få tid, vi är två stycken?
 

Jacob

Medlem
Jag vill minnas att det gäller i samband med en Club World resa och att det följaktligen inte ska vara några problem på tillbakaresan.

Bokning sker på first come first-basis vid receptionen så det är klart bättre att ha lite mer tid på flygplatsen om man vill maximera chanserna att få en tid. Reser man i första klass vet jag att man också kan maila i förväg och få en bekräftad tid men tror inte det gäller för business class
 

Concorde

Founding Member
Tack! man behövde inte vänta många minutrar på svar här inte :)

Ha inte för stora förväntningar bara. Du måste boka din behandling direkt när du kommer till loungen för platserna går snabbt. Vilket är rätt märkligt då 15 minuter av halv entusiastisk behandling är något överskattat :)
 

Jacob

Medlem
Ha inte för stora förväntningar bara. Du måste boka din behandling direkt när du kommer till loungen för platserna går snabbt. Vilket är rätt märkligt då 15 minuter av halv entusiastisk behandling är något överskattat :)
Nä man ska nog inte ha alltför stora förhoppningar på massagen och finns ingen anledning att gråta floder om man skulle missa att få en tid.

Jämfört med exempelvis den massage Thai Airways erbjuder i Bangkok är Elemis Spa inget särskilt alls.
 

Teddulin

Medlem
Jag och min gode vän testade nyligen Elemis Spa på JFK. Vi fick vänta 40 min. Jag tog en "neck & shoulder", placerades i en skön men ganska hårdhänt massagefåtölj, behandlingen var helt okej även om massören mest fokuserade på att ruffsa till och förstöra min frisyr :) Jag kan tänka mig att stå över nästa gång.
 

Bonden

Medlem
Jag provade duschen på Elmis spa och det påminde mer om en 20år gammal dusch man hittar på en camping än en flagship produkt. Plastmattan i duschen "sörpla" när man gick på den och avloppet lät som en ylande hund?!?
Men som doc sa "English Plumbing"..

Däremot var det bra tryck på vattnet och härligt varmt vatten fast alla duschar användes samtidigt och det var underbart att få ta en dush efter en nattflygning :)
 

Concorde

Founding Member
Jag provade duschen på Elmis spa och det påminde mer om en 20år gammal dusch man hittar på en camping än en flagship produkt. Plastmattan i duschen "sörpla" när man gick på den och avloppet lät som en ylande hund?!?
Men som doc sa "English Plumbing"..

Däremot var det bra tryck på vattnet och härligt varmt vatten fast alla duschar användes samtidigt och det var underbart att få ta en dush efter en nattflygning :)

Haha så har det varit från dag 1 Mars 2008. Anledningen är att man designade avloppen från ett mycket snävt miljöperspektiv. Slörpandet är en effekt av detta. Instämmer att duschrummen inte är vidare mysiga, men duger alldeles utmärkt efter en long-haul innan vidare färd.
 
Toppen