Senaste nytt

"Alla uppsagda på US Airways Dividend Miles" - insider

Jag har försökt få officiella svar vad som händer med US Airways Dividend Miles nu när det är klart att US Airways och American Airlines går ihop. Tyvärr får dom inte ge oss någon information utöver det som sägs officiellt.

Min kontakt som har god insyn säger kort så här:

"Du kommer inte få några svar från Dividend Miles gruppen för i princip alla är uppsagda. Det är AAdvantage som gäller framöver."

Jag frågar vidare vad som gäller för bokningar:

"Om du har en bekräftad bokning så kommer den ligga kvar även efter övergången till AAdvantage. Första Augusti 2014 kommer alla interna USDM system vara nedsläckta".

"Från 7:e Januari kommer USDM poäng vara giltiga på AAdvantage (oneworld) är det som sagts officiellt. När sista chansen att boka Star Alliance med USDM poäng är inte klart, troligen kommer det vara möjligt att boka hela Q1 2014 fram tills dess att US Airways lämnar Star Alliance"

Jag tror på denna kontakt och vad han säger, mer officiellt än så här verkar det inte gå att få svar på ännu.
 

FF#1

Medlem
Hmm… bäst att kolla upp var man ringer om nått händer. Tror inte att de slutar svara under mergern, det skulle ju vara förödande för kundlojaliteten.
 

Alf

Medlem
Skall man tolka detta som att man borde slå till på US erbjudandet 100% bonus, 50000+50000 för $1750?
Vad säger ni experter?
 

NotRyan

Medlem
Jag tolkar det som att USDM-kontona kommer att migreras till AAdvantage rakt av, och AAdvantage fortsätter som det är nu....

Ponera att växlingskursen blir 1:1, vad säger ni som har erfarenhet av AAdvantage då om värdet?

Mvh
/NotRyan
 

Fredrik

Medlem
Tills vidare skulle jag inte tolka det här som något annat än ett rykte om att USDM kommer att uppgå i AA Advantage och att personalen som är ledande/chefer på USDM därmed inte behövs längre. Om det sträcker sig till kundtjänsten tycker jag är helt oklart.
 
Toppen