Senaste nytt

Hjälp med att hitta biljetter (Köpenhamn-Bangkok)

Pelle Nilsson

Ny medlem
Hej,

Jag skulle uppskatta hjälp med att hitta biljetter. Här är förutsättningarna:

Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
Var är din destination? Bangkok
När vill/behöver du resa ut? 21:a januari 2014, +3 dagar
När vill/behöver du komma hem? Resan hem måste påbörjas senast den 20:e februari 2014
Hur länge vill du vara borta? Så länge som möjligt helst, men priset styr
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (2 år respektive 4 månader som sitter i knät)
I vilken kabinklass? --
Med vilka flygbolag vill du flyga med? --
Vad är din budget? 25 000 SEK
Vad är det viktigaste för dig? Lägsta pris och kortast restid (helst direktflyg)
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
Övrigt: Finns c:a 70 000 Eurobonuspoäng att använda om det hjälper

Jag hoppas jag fått med alla parametrar. När jag själv började söka på prisjakt/pricerunner för några veckor sedan så hittade jag direktflyg med SAS, 21jan-20feb, för c:a 23 000 SEK. Dessvärre var min fru och jag inte överens gällande reslängd m.m. då, varpå att jag inte köpte biljetten. Veckan därefter hade priset stigit med 5 000 SEK och nu är det uppe i 12 000 SEK. :(

Jag har läst att priset är som lägst, statistiskt sett, om biljetten inhandlas 8 veckor innan avresedag, vilket inträffar nästa tisdag under förutsättningen att vi reser den 21:a januari. Jag hoppas att detta stämmer och att kombinationen med er erfarna resenärer gör att priset blir lite humanare igen. :)

Tack för hjälpen på förhand!

Vänligen,
Pelle
 

agehall

Medlem
Tycker det låter rätt billigt för en direktflight till Bangkok.

Vill du komma billigare undan är nog ett byte nödvändigt. Aeroflot verkar ha riktigt bra priser den period du vill resa tex, men även Turkish, Emirates och AF har bra priser.
 

Hall

Medlem
Finnair tycker jag har en bra kombination på reslängd och pris dessa datum:

Screen Shot 2013-11-19 at 9.48.24 PM.jpg

Totalpris med två vuxna, tvååring och infant in lap blir 21215 SEK.

Billigast är Emirates:

Screen Shot 2013-11-19 at 9.50.44 PM.jpg

Totalpris med två vuxna, tvååring och infant in lap blir 15952 SEK.
 

In_Sweden

Medlem
Vad jag hade valt, för en enkel resa inom budget är detta
cphbkk.PNG
Den är bokningsbar hos Flygresor.se för 24019SEK.

Det är bekvämt med retur utan layover. Inte allt för lång layover i ZRH på ditvägen. Allt för att hålla barnen glada på resan, vilket i sin tur håller medresenärerna glada.
 
Toppen