Senaste nytt

Champagne före start, SAS Business longhaul

Storsteffe

Medlem
Ser ut så, vore ju roligt. Sista resan jag gjorde mad SAS biz var den borttagen, inte därför jag valde bort SAS dock. Pris och värdelösa stolar var huvudorsaken men tycker absolut att ett glas bubbel före start hör till när man åker biz. Nu kommer det nya stolar så lite justering av priserna på det och jag kommer springande tillbaka ;)
 

Homer

Medlem
Jag trodde de hade glömt att ändra texten på den sidan, men det är faktiskt tvärtom.
Såhär stod det 13 maj 2013:

Mat och dryck
Innan avresa bjuder vi på en välkomstdryck. I luften, före middagen, serveras drink och tilltugg. Till middag får du en trerätters måltid där du kan välja på tre varmrätter samt ost och en dessert med kaffe och te. Under hela resan kan du välja mellan drycker, frukt och snacks i den populära buffén. Före landning serverar vi en varm eller kall frukost eller lunch. Vill du hellre sova längre, kan du istället ta med dig en "Grab&Go"-kaffe eller te.


Business - SAS
 

Jensik

Medlem
Postade i en annan tråd ,men den verkar död.

Har de börjat med champagne före start?

Läs bland "mat och dryckpå hög nivå"

SAS Business - SAS

Jag reste med SAS Business förra veckan CPH-IAD och ORD-CPH. Före start serverades som vanligt bara alkoholfri dryck (juicer samt vatten). När vi hade kommit upp i luften serverades det alkoholhaltiga drycker, så då tog jag ett glas champagne :)
 

lowflyer

Medlem
Med avresa från CPH så bjöds det INTE på alkoholhaltiga drycker "pga Dansk skattelagstiftning" innan vi var i luften!
Så var det sagt i alla fall.
 

Alx

Medlem
Det vore ju ett litet men viktigt steg i förbättringen av en i övrigt föråldrad C produkt. Tyvärr är det väl snarare en missad uppdatering från SAS sida.
 
Toppen