Senaste nytt

Lekhörna på olika flygplatser

Dr. Miles

Expert
Det finns många medlemmar som är familjefar/mor och då är det praktiskt att veta om det finns lekhörna på flygplatser där man byter plan eller destination.

Vi försöker att posta plats och bilder om lekhörna så att andra medlemmar har nytta av detta. :)

Flygplats: (t ex Stockholm Arlanda)
Var: (t ex Terminal 5, nära gate 6)
När: (t ex nov 2013)
 

Dr. Miles

Expert
Flygplats: Stockholm Arlanda
Var: Terminal 5, A-piren, nära gate 6
När: okt 2013

Junibacken, Arlanda T5, 01.jpg
Junibacken, Arlanda T5, 02.jpg
Junibacken, Arlanda T5, 03.jpg
Junibacken, Arlanda T5, 04.jpg

http://www.businessclass.se/forum/flygplatser/622-unik-barnlounge-oeppnar-pa-arlanda-flygplats.html

---
Flygplats: Seoul Incheon
Var: Satellite terminal, mellan taxfree och gate 121
När: okt 2013
ICN terminal map.png

Playground, ICN Satellite teminal, 01.jpg
Playground, ICN Satellite teminal, 04.jpg

Det finns toaletten och ombytes-/amningsrum i lekhörnan.
Playground, ICN Satellite teminal, 06.jpg
Playground, ICN Satellite teminal, 07.jpg
 
Flygplats: Heathrow
Var: Terminal 3
När: Maj 2013

En barnlounge som låg väldigt undanskymt. Stora fina utrymmen, och det fanns "lekrum" som var uppdelat i olika åldrar. Väldigt behändigt och trevlig personal. Vi fick ett väldigt bra intryck, men vi var också själv där. Jag vet inte om det finns något liknande på terminal 5. Om inte så är detta vad som gör att jag hellre flyger SAS än BA från London.
 

MarcusC

Medlem
Utmärkt ide. Skall fixa lite bilder från MUC och GOT till att börja med.
Även en del lounger erbjuder ju lekhörna. SAS ARN,LHR och CPH. Samt BA Galleries på LHR.
 

Dr. Miles

Expert
Flygplats: Hamburg
Var: nära gate C08
När: nov 2013

Jag vet inte om vi kan kalla det lekhörna men det var den som erbjöds på Hamburg flygplats.

Playground, HAM, 01.jpg
Playground, HAM, 02.jpg
 

MarcusC

Medlem
2a6ysyqe.jpg


Landvetter vid gate 19. Finna även en del spel och pyssel. OBS Gate 19 är ibland non schengen vid ex vis LHR&IST Flighter då måste man passera passkontroll innan tillgång.
 
Toppen