Senaste nytt

Kanadensiskt lågkostnadsbolag startar flygningar över Atlanten

Palazzi

Medlem
Det är det välrenomerade lågkostnadsbolaget Westjet som under sommaren 2014 startar flygningar mellan destinationerna St. Johns (New Foundland) och Dublin, Irland. Flygningarna kommer ske dagligen, med möjliga anslutningar till t.e.x Montreal och Toronto.

Valet av destination är baserat på det faktum att St. Johns är den östligaste utposten på den Nordamerikanska kontinenten - Avståndet tillåter därmed flygningar med Westjets befintliga flygplansflotta.

Westjet brukar räknas som det lågkostnadsbolag som erbjuder bästa service i världen (i sitt segment), och benutrymmet är mer spatsiöst än för de flesta konventionella flygbolag.

Kanske är detta ett alternativ för den som vill positionera sig i Nordamerika för bonusflygningar (?) Förutom att sannolikheten är högre än hos Norwegian att du kommer till din slutdestination så slipper du den jobbiga immigrationen i USA. Flygningen är också bara 5h lång, vilket kan vara skönt i ekonomisäten :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har hittat priser från 1.100kr enkel väg, vilket bör anses överkomligt.
Skärmavbild 2013-11-18 kl. 16.10.18.png

Villkoren statuerar också att du har 24h på dig att ångra din bokning, samt att det ingår ett incheckat baggage:
Skärmavbild 2013-11-18 kl. 16.11.01.png

Om inte annat så är St. Johns ett ovanligt utflyktsmål :cool:
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Väldigt bra och billigt positioneringflight om man ska till St. Pierre et Miquelon, billigt att ta sig dit från YYT.

Det har varit på min lista för ett tag nu...

Det går att kreditera WestJet flighter på AAVantage, by the way.
 

Palazzi

Medlem
Väldigt bra och billigt positioneringflight om man ska till St. Pierre et Miquelon, billigt att ta sig dit från YYT.

Det har varit på min lista för ett tag nu...

Det går att kreditera WestJet flighter på AAVantage, by the way.

Nu satte du griller i huvudet på mig:eek: Aldrig hört talas om St. Pierre et Miquelon, men efter en snabb wikipedia-check blir man ju verkligen nyfiken!
 

In_Sweden

Medlem
Om man får/köper säte 12F så tror jag att det är nog en relativt behaglig transatlantisk resa i eco, med tanke på den korta tiden och det goda benutrymmet.
 
Toppen