Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

SAS återlanserar sitt lojalitetsprogram under titeln EuroBonus 2.0 i slutet av januari 2014. Vår norska systersida BusinessClass.no har intervjuat Eivind Roald, Koncerndirektör Sales Marketing för SAS som berättar mer om förändringarna. Scandinavian Travel Class är den interna benämningen på SAS målgrupp – frekventa resenärer med fler än 10 enkelresor per år. ”Den som flyger […]

Läs hela artikeln och kommentera på vår förstasida
 

palmen

Moderator
Det var väldigt dyrt att betala poäng + cash för business till NY

Fotnot: En Business Class biljett till NYC går att boka på måndag för 400 000 poäng och 13 500 kronor kontant. Tillgången för en normal bonusbiljett á 100 000 poäng var obefintlig.

I övrigt verkar det vara bra förändringar
 

jumbooze

Medlem
Högre prio för Diamond? Hoppas det kommer någon konkret "attraktivt" även på Diamond, för att bara få högre prio är inget som kommer sporra mig för baspoäng-runs. (ca 20k till 100K)
 

Svante

Medlem
Så enda "fördelen" mellan G och D blir bättre tillgång för bonusresor? Jag hade nog kunnat tänka mig "fixa" ihop 23000p innan min utgång i feb nästa år, men avstår nog om inga större roligheter kommer finnas, tex att poäng inte löper ut eller så...
 

Jonas C

Medlem
Intressant att kravet för EBS halveras. Undrar hur fullt det kommer se ut i loungerna under sommaren? Det är ju för övrigt den tiden som man faktiskt kan få lite lugn och ro i loungen.
 

palmen

Moderator
Högre prio för Diamond? Hoppas det kommer någon konkret "attraktivt" även på Diamond, för att bara få högre prio är inget som kommer sporra mig för baspoäng-runs. (ca 20k till 100K)

Det skulle kunna vara så att man "alltid" kan hitta bonusresor till sin destination så länge det finns plats ledigt. Det vore en rätt bra förbättring, framförallt om man räknar in AMEX 2-4-1 i detta.
Bara spekulationer från min sida visserligen...
 

palmen

Moderator
Intressant att kravet för EBS halveras. Undrar hur fullt det kommer se ut i loungerna under sommaren? Det är ju för övrigt den tiden som man faktiskt kan få lite lugn och ro i loungen.

Det är väl bara gå in i "guldloungen" istället, dit kommer inte EBS och business-resenärer in. Antar att det fortsätter vara lugnt där, eller?
 
Högre prio för Diamond? Hoppas det kommer någon konkret "attraktivt" även på Diamond, för att bara få högre prio är inget som kommer sporra mig för baspoäng-runs. (ca 20k till 100K)

Så enda "fördelen" mellan G och D blir bättre tillgång för bonusresor? Jag hade nog kunnat tänka mig "fixa" ihop 23000p innan min utgång i feb nästa år, men avstår nog om inga större roligheter kommer finnas, tex att poäng inte löper ut eller så...

Det kommer fler förmåner för Diamond men Eivind Roald vill ha något kvar att lansera i Januari… Dom kommer dra igång en rejäl cirkus kring lanseringen av EuroBonus 2.0.
 

Isoladan

Medlem
Lanseras i slutet av januari 2014... Undrar om intjäning år 2013 kommer att ligga till grund för status för Eurobonus 2.0?

Jag har intjäningsperiod JAN-DEC, om jag kommer upp i 100.000 poäng i december 2013 kommer jag då att nästa år att vara guld och inte Diamond? Men om jag hade haft FEB-JAN som intjäningsperiod så hade jag fått Diamond?

Vad tror ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen