Senaste nytt

Transfer på Sao Paulo Flygplats (GRU)

Pushback

Medlem
Har någon i forumet flugit från GIG till Europa via GRU?

Jag tänkte boka biljett i First med LH från FRA till Rio och tänkte flyga tillbaka till MUC via GRU för att få den nya Första Klass hårdvaran ombord.

Detta lämnar mig i en oro kring vilken TAM flight jag måste välja för att få så mycket tid i Rio men ändå hinna till avgången från GRU kl 18:15. Alternativet blir att åka direkt flighten GIG-FRA med gamla blåa First hårdvaran....

Kan någon ge en riktigt bra feed back på transfertid på GRU etc?
 

Moco

Medlem
Är allt på samma itinerary? Jag åker ofta till/från GRU och upplever att det för det mesta fungerar smidigt. Det är en liten flygplats till ytan sett. Däremot är det ju inte helt ovanligt med förseningar i inrikestrafiken som du får tänka på. Om allt är incheckat och klart behöver du bara gå från inrikes till utrikes och genom säkerhets- och passkontroll. Det går för det mesta hyfsat fort, men räkna med minst ett par timmar för att vara på den säkra sidan. Vad säger TAM/LH?
 

Pushback

Medlem
Jag har inte lyssnat med LH/TAM ännu men jag har läst att minimum connection time ska vara 50 min. Frågan är om jag vågar chansa på 1 timmes layover i GRU när jag kommer från GIG?
 

palmen

Moderator
Jag har inte lyssnat med LH/TAM ännu men jag har läst att minimum connection time ska vara 50 min. Frågan är om jag vågar chansa på 1 timmes layover i GRU när jag kommer från GIG?

Byte på GRU för att resa vidare till GIG så har United 40 minuters connection mellan planen (flyger med United mellan GRU-GIG) så det är väl åtminstone 40 minuters minimum connection för United i alla fall. Är dock lite orolig om man klarar den tiden i och med att man riskerar kanske försening när man kommer från USA.
 

Moco

Medlem
Det kan fungera, men allt under 1 timme tycker jag låter kort, speciellt med tanke på ev. förseningar och/eller kö i passkontrollen. Det finns inte mycket att ta på om något skulle dra ut på tiden. Sitt hellre en stund i TAM's Sala VIP än att missa det helt :)
 
Last edited:
Toppen