Senaste nytt

Krävs förskottsbetalning för alla rum på Park Inn Frankfurt Airport?

rob74

Medlem
Försöker boka ett vanligt standardrum, dvs inget pre-paid, och när jag ska klicka där det brukar stå "Bekräfta bokning", så ser det ut som på bilden.
Samma händer då jag testar att boka businessrum.
Någon som vet vad det här är frågan om? Har ju tidigare funkat att boka "som vanligt".
Texten är ju lite motsägelsefull här...

ParkInnFRA.JPG
 

agehall

Medlem
Om du väljer "Ej garanterat" så slipper du nog mata in CC. Men då måste du dyka upp före 18 (eller vad det nu är) för att vara säker på att du ska ha ett rum.
 

agehall

Medlem
Annars anger du bara dina CC-uppgifter och så dras pengarna vid utcheckning. Det är ju bara en garanti, så att du inte bokar upp en massa rum och sedan inte dyker upp...
 

agehall

Medlem
Men vad är problemet? Det här är näst intill standard skulle jag säga. 9/10 av mina hotellbokningar kräver att man lämnar ett kreditkort som garanti ifall man inte tänker dyka upp före en viss tid.

Har du aldrig råkat ut för det tidigare?
 

rob74

Medlem
Men vad är problemet? Det här är näst intill standard skulle jag säga. 9/10 av mina hotellbokningar kräver att man lämnar ett kreditkort som garanti ifall man inte tänker dyka upp före en viss tid.

Har du aldrig råkat ut för det tidigare?

Nej, det är inte det!
Titta på knappen längst ner till höger i bilden. Där brukar det stå "Bekräfta bokning". Det gör det på alla andra hotell jag bokat och har även gjort det här innan. Nu står det ju "Boka nu - förskottsbetalning", trots att texten upplyser om att det är garanti med kreditkort.
Samma står det på engelska "Subject to payment".
Jag vill inte råka ut för att pengarna dras nu genast pga detta.

EDIT: Bokade just nu två andra hotellvistelser, i Stockholm, och där fungerade det som vanligt. Garanti med kreditkort och på knappen "Bekräfta bokning".
 
Last edited:
I vissa fall beror det på att dom har hög beläggning på hotellet. Då krävs ibland förskottsbetalning för att boka rum. Detta har jag fått förklarat att det beror på att dom vet att dessa rum som är kvar kommer att bli uthyrda. Så därför vill dom inte riskera sena avbokningar utan tar betalt direkt .
Däremot får man oftast tillbaka pengarna om man bokar av i tid.
 

rob74

Medlem
I vissa fall beror det på att dom har hög beläggning på hotellet. Då krävs ibland förskottsbetalning för att boka rum. Detta har jag fått förklarat att det beror på att dom vet att dessa rum som är kvar kommer att bli uthyrda. Så därför vill dom inte riskera sena avbokningar utan tar betalt direkt .
Däremot får man oftast tillbaka pengarna om man bokar av i tid.

Aha! Det kan ju förklara saken. De har just nu tre bokningsbara kategorier: Standard, Business och Junior Suite.
Men det är då första gången jag är med om det i så fall.
Provade att söka i april och september 2014 också, men samma sak där, och då kanske de inte vet redan nu att det blir fullt...
Har i alla fall mailat Park Inn/Carlson och frågat, så återkommer jag med svar här.
 
Toppen