Senaste nytt

Aegean startar Stockholm-Aten

Palazzi

Medlem
Jag vet inte om det redan annonserats på BC.se, men jag observerar att grekiska Aegean startar flygningar mellan Stockholm-Aten f.r.o.m 31:a Maj 2014. Två avgångar/vecka handlar det om - Tisdagar och Lördagar.
Flygningen sker med deras vanliga A320, med 168 sittplatser.

Enligt Aegeans hemsida kan man bara köpa den dyrarste bokningsklassen i ekonomi, samt business class. Vet inte varför övriga bokningsklasser saknas - kanske har de ännu inte förts in i systemet (?)

Observerar också att bolaget erbjuder poängrabatt för resor i business class, om du bokar innan den 19:e November. 15.000p kostar det för en enkelresa med bolaget. Bra sätt för många av de guldkortsinnehavare som har 20.000p + .

Exempel på bonusresa för 15k:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

MartinH

Medlem
Enligt Aegeans hemsida kan man bara köpa den dyrarste bokningsklassen i ekonomi, samt business class. Vet inte varför övriga bokningsklasser saknas - kanske har de ännu inte förts in i systemet (?)

Jag skulle tro att det kommer billigare bokningsklasser inom kort. Jag har sett detta på andra linjer dom har när dom nyss släppt nya tidtabeller, klasserna släpar efter en del.
 

gdaily

Medlem
Är det några bra connections till TBS? Jag har funderat på att åka just dit, men alla flyg jag kikat på landar och avgår mellan 00:00 och 06:00, jag har hört att de inte har råd att betala slottarna annars?!
 
Last edited:

staff

Medlem
För alla BCare baserade i Malmö/Kbh-regionen ska jag passa på att nämna att A3 även öppnar samma rutt till CPH (3x weekly).
 
Toppen