Senaste nytt

Rykte: SAS wetleasar HiFly

NotRyan

Medlem
Enligt en tråd på det alltid lika trovärdiga forumet på Flygtorget :rolleyes: (OBS Ironi !!!!!) så kommer SAS att wetleasa in HiFly att flyga 9 rundturer på SK925/926 under tiden 21 november - 2 december med A340 CS-TQZ.

Omni Air - maskinen har lämnat SAS verksamhet enligt check-in.dk.

Det skulle nog vara ett lyft mot Omni Air om det stämmer!

Mvh
/NotRyan
 

NotRyan

Medlem
Jag hittade ingenstans jag kunde verifiera det, därför rykte i rubriken :)

Vem som helst skriver ju verkligen vad som helst på Flygtorgets forum, men jag kände på detaljnivån på det inlägget att jag kunde publicera det här som ett rykte till dess det är bekräftat officiellt.

Mvh
/NotRyan
 

jth

Medlem
Förmodar att det då är samma kärra som gått på Norwegians 787-linjer. I så fall ett lyft genemot Omni air då :)
 
A

Aurora

Guest
CS-TQZ er det som er skrevet i offentligheten så langt, ja :) Kjempebra at kundene nå får et bedre produkt!
 

Johan_G

Medlem
Vet inte om jag trycker att A346 är så mycket coolare än något annat. Det enda som är fränt med den är ju att den på grund av sin extremt långsmala form ser så våldsamt stor ut när man står vid gaten och tittar ut.

Om jag jämför första gången jag såg en A346 med första gången jag såg en B777 så trodde jag A346:an var mycket större än den var och B777:an var mycket mindre än den var. Det var inte förrän långt senare när någon här på BC skrev att motorkåpan på en B777 har snudd på samma diameter som kroppen på en B737 som jag verkligen förstod vad det var jag hade åkt i. Proportioner gör mycket för hur vi uppfattar saker och ting.

Nu är det bäst att jag slutar innan jag OT:ar ut i omloppsbana runt jorden här...

För att säga något on topic så tycker jag att det är glädjande att SAS åtminstone gör något, dels för att fylla luckorna i tidtabellen och dels för att ersätta den bespottade Omni-kärran, det återstår dock att se om HiFly håller måttet i SAS regi.
 

OnTime

Medlem
På HiFly's hemsida ser det ut som CS-TQZ är en ex Emirates A340.
SAS kommer erbjuda 2:a C klass kabinen som SAS Plus, 21 stolar.
 
Toppen