Senaste nytt

Buss från plattan med bara 4 passagerare

Secutor

Medlem
Hade en resa i BA Club Europe som vanligt mellan GOT och LHR häromdagen. Dock ingen gateåtkomst på Heathrow, istället en buss som väntade på plattan.

Blev lite förvånad när chauffören stängde dörrarna och blåste iväg när vi 4 passagerare i business hade kommit ombord. Hann se flera snopna miner bland övriga passagerare som just höll på att kliva av planet.

Kändes lite onödigt att reservera en hel buss för att forsla oss några hundra meter, men jag tänker inte klaga :D
 

bstark

Medlem
Åkte omvända resan tidigare i veckan och färden på bussen var så lång att det kändes som man var halvvägs till Skottland.
 
Bättre än TK iaf, där de klämmer in 300 passagerare i två bussar och låter dem stå en timme på plattan.

Lite OT men när jag flög longhaul med TK i comfort IST-HKG kom vi ut till planet 1 timme innan planet tillslut stängde dörrarna (väntade på anslutande passagerare9. Dock då fick jag stå ute på plattan o ta bild på planet, promenera upp på trappan. När nästan alla pax hade boardat och vi vänta på 3 passagerare så kunde jag stå ute vid dörren o ta frisk luft o prata med pursern.
 

Storsteffe

Medlem
Flög Köpenhamn-LHR, bara jag och sambon i Biz och resten av planet var väl 1/3 fullt. Vi fick en egen buss också, kändes nästan pinsamt..
 

Igorius

Medlem
På ATH (med A3) har jag flera gånger åkt buss med 1-2 andra C-pax. En gång fick vi tre C-pax av oklar anledning dela på två bussar. I den första bussen åkte en ensam man iväg, medan jag och kollegan snällt fick vänta och finna oss i att dela på buss nummer två...
 

Europa

Medlem
När jag åkte ARN-LHR i CE u juli så var det bussgate ifrån T2, dock ingen separat buss för statuspax eller CE.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror enbart detta gäller på LHR. Har varit med om bägge delarna nyligen. En gång när C fick en egen buss och en annan strax därefter där C (max 5 passagerare) fick samsas med pöbeln. Så det verkar inte vara helt konsistent.

Gillar idén när jag flyger C, gillar inte idén lika mycket när jag flyger Y... :rolleyes:
 

MarcusC

Medlem
Tycker det är utmärkt, det ger ju C en liten fördel komma snabbare till terminal vid bussgate. Även om tidsvinsten vid passkontroll etc säkert blir minimal på LHR. Hade vart uppskattat om fler bolag erbjöd detta tycker jag.
 
Toppen