Ubbe
Medlem
Fick precis detta på mail:
Är det en scam eller på riktigt??
[TD]
Bäste Coop Hotellpremie kund,
Vi kontaktar dig för att informera om att ett dataintrång nyligen skett i företaget Loyaltybuilds datasystem. Loyaltybuild är företaget som levererar Coop Hotellpremie till Coops medlemmar. Det inleddes omedelbart en grundlig utredning av det misstänkta intrånget, och tyvärr har det visat sig att en utomstående part har kommit över en datafil som innehöll kunders betalkortsnummer och kontaktuppgifter.
Svenska banker och betalkortutgivare har blivit informerade och de har vidtagit alla nödvändiga åtgärder, vilket innebär övervakning av korttransaktioner och i vissa fall utfärdande av nya kort.
För säkerhets skull rekommenderar vi att du kontrollerar alla transaktioner gjorda med ditt betalkort från den 18:e oktober 2013. Om du mot förmodan upptäcker okända eller misstänksamma transaktioner på ditt kort kontakta din bank eller betalkortsutgivare omedelbart. Du riskerar inte att drabbas av ekonomiska förluster som orsakas av obehöriga betalningstransaktioner.
Tills vidare är Coop Hotellpremies bokningssystem stängt, men har du frågor går det bra att kontakta Coop Hotellpremies kundtjänst på telefonnummer 0771-200 610. Öppettider är 08:00 till 17:30 måndag till fredag.
Vi beklagar verkligen det inträffade. Hotellpremien är en mycket uppskattad medlemsförmån och vi hoppas att problemen snart är åtgärdade och att bokningen kan öppnas igen.
Med vänliga hälsningar
[TD]
Är det en scam eller på riktigt??
[TD]
Bäste Coop Hotellpremie kund,
Vi kontaktar dig för att informera om att ett dataintrång nyligen skett i företaget Loyaltybuilds datasystem. Loyaltybuild är företaget som levererar Coop Hotellpremie till Coops medlemmar. Det inleddes omedelbart en grundlig utredning av det misstänkta intrånget, och tyvärr har det visat sig att en utomstående part har kommit över en datafil som innehöll kunders betalkortsnummer och kontaktuppgifter.
Svenska banker och betalkortutgivare har blivit informerade och de har vidtagit alla nödvändiga åtgärder, vilket innebär övervakning av korttransaktioner och i vissa fall utfärdande av nya kort.
För säkerhets skull rekommenderar vi att du kontrollerar alla transaktioner gjorda med ditt betalkort från den 18:e oktober 2013. Om du mot förmodan upptäcker okända eller misstänksamma transaktioner på ditt kort kontakta din bank eller betalkortsutgivare omedelbart. Du riskerar inte att drabbas av ekonomiska förluster som orsakas av obehöriga betalningstransaktioner.
Tills vidare är Coop Hotellpremies bokningssystem stängt, men har du frågor går det bra att kontakta Coop Hotellpremies kundtjänst på telefonnummer 0771-200 610. Öppettider är 08:00 till 17:30 måndag till fredag.
Vi beklagar verkligen det inträffade. Hotellpremien är en mycket uppskattad medlemsförmån och vi hoppas att problemen snart är åtgärdade och att bokningen kan öppnas igen.
Med vänliga hälsningar
[TD]