Senaste nytt

Problem med feeder flight vid bokning av Lufthansa First

khybner

Medlem
Hej,
Har precis hittat platser i första klass med LH så tänkte utnyttja tillfället och boka dessa för mina surt förvärvade SAS EB-poäng.

Interkontinentalflighten i F är nu bokad, dock kunde inte SAS telefonsupport boka med LH direktflight till FRA trots att det finns platser utan nu blev det med SK via CPH.

När de tog upp en ny bokning så finns det platser men så fort de försöker lägga till flighten till FRA till min interkontinentala F-bokning så fösvinner platserna till FRA med LH.

Någon som råkat ut för detta och har tips på vad som ska till för att kunna göra detta?

En annan fråga - jag har 4 timmar i FRA - gäller det fortfarande att det är värt att gå landside till FCT eller ska man stanna airside och sikta på FCL?

Tack på förhand.
 

A380*G

Medlem
M&M använder sedan länge married segments för awards. Dessutom är award space olika beroende på POS. Många har märkt av detta och det är LHs sätt att reglera awards utan att för den delen strypa tillgången. Behåll dina flighter via CPH och gå till FCT i Frankfurt.
 

agehall

Medlem
Jag tycker det där låter lite konstigt, men det är möjligt att det är married segments som ställer till det, precis som A380*G skriver.

Ang 4h i FRA så är det på tok för kort imho. Jag skulle flyga ner dagen innan och satsa på att få så mycket tid som möjligt i FCT - det är en stor del av upplevelsen!
 

khybner

Medlem
OK, tack för svaren. Sjukt med married segments på awards dock. Förkastar ju hela iden med Star Alliance award zones.

Ja, hade gärna spenderat längre men flyga ner kvällen innan fungerar tyvärr inte för mig. Får bli lite skumpa och en cigarr på förmiddagen :)
 
Jag tycker det där låter lite konstigt, men det är möjligt att det är married segments som ställer till det, precis som A380*G skriver.

Ang 4h i FRA så är det på tok för kort imho. Jag skulle flyga ner dagen innan och satsa på att få så mycket tid som möjligt i FCT - det är en stor del av upplevelsen!

Agehall Man kan inte bli full mer än en gång i FCT och det tar max 2 timmar, om du går på hard stuff.
 

agehall

Medlem
Fast man vill ju röka sina cigarrer, ta ett bad samt äta - allt utan att stressa. Ska man sedan prova whisky, så är 4h inte tillräckligt. Jag tyckte 11h var tajt.
 

A380*G

Medlem
OK, tack för svaren. Sjukt med married segments på awards dock. Förkastar ju hela iden med Star Alliance award zones.

Ja, hade gärna spenderat längre men flyga ner kvällen innan fungerar tyvärr inte för mig. Får bli lite skumpa och en cigarr på förmiddagen :)

Vad har zonerna med married segments att göra?
 

Roger J

Medlem
Kan bara konfirmera att LH har married segments (att du endast kan välja en specifik feeder-flight) på F-awards. Har varit så ex-ARN de gånger jag åkt LH-F-award. Typsikt är det inte är den tidigaste morgonflighten eller code-share utan en med mer "rimlig" bytestid.
 

agehall

Medlem
Av nyfikenhet, när har LH infört detta för partners? Jag hade absolut inga problem med detta i sommras när jag flög till EZE.

(Frågan gäller ju en EB-award på LH-metall...)
 
Toppen