Senaste nytt

Nya Recarostolar på SAS Boeing 737 (inrikeskonfig)

joemume

Medlem
Hej!
Noterade idag att SAS installerat nya Recarostolar på den B737-700 jag flög med i förmiddags, vilket senare också bekräftades av purser som en pågående retrofit.
Det kan vara att jag är sent ute med denna, eller bott under en sten, men det lät på purser på denna flight (UME-ARN) som om stolarna var helt nya och likadana som Swiss och Lufthansa har.
Detta följer tidigare spekulationer i ämnet, ber dock om ursäkt om ämnet är gammalt eller debatterats i annan tråd.
 

Jonas C

Medlem
Tycker att stolarna är ganska OK. Visserligen inte superbekväma men helt acceptabla för en kortare flygning. Har de sunkiga 737-600 fått de nya stolarna?
 

NotRyan

Medlem
Man får träsmak i dom där stolarna, blev NEKed i en 738 från Oslo för någon vecka sedan, det var verkligen inget skönt....

Av 737-stolarna är de näst senaste stolarna skönast, dvs de som bl.a sitter i 736-orna med främre toalett.

Mvh
/NotRyan
 

joemume

Medlem
Måste säga att jag tycker de var mycket bekvämare än LH-groups dito. Vet inte om jag var i chock över att hitta nåt nytt, men benutrymmet var mycket bra och komforten riktigt bra och ryggstödshöjden perfekt för en 190 cm lång norrlänning! :cool:
 

miramax

Medlem
Vi kanske var på samma flight eftersom jag också är baserad i Umeå. Var iallafall någon av flygningarna i veckan jag var med om samma sak. det enda jag tänkte på var att man fick mer utrymme och att inte tidningarna hela tiden klämdes fast under bordet utan de var ovanför istället.
 

palmen

Moderator
Från BCN förra helgen hade vi en "ny" 737-800 med tunna säten, tyckte personligen de var helt ok för denna flygning som var 3½ timme, benutrymmet var ett av de bättre jag stött på i economy, hade kanske att göra med att vi satt på rad 3 i och för sig.
 
Toppen