Hej BC-vänner!
Jag har bokat en biljett med Emirates i F med avresa den 1 december, Stockholm-Dubai-Hongkong-Bangkok-Dubai och åter till Stockholm den 16 december. Fick för drygt en vecka sedan reda på att jag hade bokats om till C mellan Dubai och Stockholm, d v s en nedgradering. Har varit i kontakt två gånger med deras kundtjänst och skälet till nedgraderingen är att de ej har tre klasser det datumet, vilket även gäller den 17 december. Mina alternativ var då:
- boka om till den 18/12. De gick inte med på att ta hotellkostnader.
- boka om till den 15/12. Har ett ej avbokningsbart rum på Conrad i Dubai och de var ej villiga att ta kostnaden för den natten.
- flyga till något annat ställe, t ex Frankfurt eller London i F, för att sedan sätta mig på ett plan i C f v b till Arlanda. Det kunde de inte göra eftersom de inte har något samarbetsavtal med någon europeisk partner.
- flyga den 16/12 i C men omedelbart kompensera mig i kontanter, voucher eller Skywards miles. Nej, det kunde de inte göra.
Uppenbarligen har kundtjänsten noll eller intet mandat eftersom det enda de bad mig göra var att skicka ett klagomål centralt.
Jag ser fram emot att flyga med Emirates och det började mycket bra genom en statusmatch från EBG till Skywards gold. Dock undrar jag om inte Emirates håller på att plocka bort F från Stockholm p g a dålig beläggning?
Tacksam för förslag om hur jag ska agera i nästa steg!
Lars
Jag har bokat en biljett med Emirates i F med avresa den 1 december, Stockholm-Dubai-Hongkong-Bangkok-Dubai och åter till Stockholm den 16 december. Fick för drygt en vecka sedan reda på att jag hade bokats om till C mellan Dubai och Stockholm, d v s en nedgradering. Har varit i kontakt två gånger med deras kundtjänst och skälet till nedgraderingen är att de ej har tre klasser det datumet, vilket även gäller den 17 december. Mina alternativ var då:
- boka om till den 18/12. De gick inte med på att ta hotellkostnader.
- boka om till den 15/12. Har ett ej avbokningsbart rum på Conrad i Dubai och de var ej villiga att ta kostnaden för den natten.
- flyga till något annat ställe, t ex Frankfurt eller London i F, för att sedan sätta mig på ett plan i C f v b till Arlanda. Det kunde de inte göra eftersom de inte har något samarbetsavtal med någon europeisk partner.
- flyga den 16/12 i C men omedelbart kompensera mig i kontanter, voucher eller Skywards miles. Nej, det kunde de inte göra.
Uppenbarligen har kundtjänsten noll eller intet mandat eftersom det enda de bad mig göra var att skicka ett klagomål centralt.
Jag ser fram emot att flyga med Emirates och det började mycket bra genom en statusmatch från EBG till Skywards gold. Dock undrar jag om inte Emirates håller på att plocka bort F från Stockholm p g a dålig beläggning?
Tacksam för förslag om hur jag ska agera i nästa steg!
Lars