Senaste nytt

Emirates till Bangkok via Dubai i Business Class

Mr. Rice

Medlem
Flög nyligen med Emirates till Bangkok , första försöket till en trip report
iphone 360.jpg
Blue 1 till >Arn
DSC01268.jpg
På plats i loungen i Arn
iphone 417.jpg iphone 418.jpg iphone 424.jpg
Kollar om dagens flight är i tid
iphone 436.jpg
Kön till boardingen på fel sida ? Fick gå på insidan och passera kön
iphone 443.jpg iphone 445.jpg iphone 481.jpg Qatars Dreamliner parkerade vid sidan om Emirates iphone 503.jpg iphone 507.jpg iphone 510.jpg iphone 515.jpg
Ombord, gott om plats och direkt serverades ett glas champagne ( som inte fanns i loungen) , hade valt 8 K som kändes som en egen liten "hytt" avskärmad från det mesta , efter take off fylldes glaset snabbt ännu en gång
 

Attachments

  • iphone 540.jpg
    iphone 540.jpg
    384,7 KB · Visningar: 985
  • iphone 555.jpg
    iphone 555.jpg
    354,4 KB · Visningar: 997
  • DSC01304.jpg
    DSC01304.jpg
    389,8 KB · Visningar: 987
  • DSC01315.jpg
    DSC01315.jpg
    412 KB · Visningar: 944
Last edited:

Mr. Rice

Medlem
DSC01324.jpg

Excellent service ombord valde att dricka champagne fram till huvudrätten och minns inte hur många gånger glaset fylldes på när det blev tomt , vid desserten ville de att man valde mellan de tre alternativen men var inga problem att få en chokladkaka efter ostbrickan , när jag tagit den den sista tuggan var det bara 3,5 timme kvar till Dubai och var dags att luta stolen och kolla in vad ice TV hade att erbjuda , men somnade in och vaknade strax innan det var dags att landa
iphone 646.jpg

Dubai

Efter säkerhetskontollen och snabbtåg till andra änden av den enorma terminal 3 var det dags för 4 timmar i loungen
 

Mr. Rice

Medlem
iphone 669.jpg iphone 675.jpg iphone 684.jpg iphone 686.jpg iphone 691.jpg iphone 699.jpg iphone 710.jpg iphone 716.jpg

Var inga problem att fördriva 4 timmar på DXB , fanns ingen sushi där , hade fått info att det skulle finnas men fanns bara i First Loungen tydligen , gick snabbt att boarda via loungen och ta hissen ner till övre plan på A-380 , DXB-BKK blev lite av en besvikelse
iphone 733.jpg
 

mash

Medlem
Trevlig rapport. Verkar ha varit exakt samma meny för mat som sist jag flög sträckan ARN-DXB för några veckor sedan, varierar dom inte den eller råkade vi resa samma dag? Jag gillade ostbrickan skarpt, mycket trevligt med bra skandinaviska ostar.
 

Mr. Rice

Medlem
Ombord på Emirates 380 till Bkk serverades ännu ett glas champagne och informerades om bara frukost skulle serveras innan landning , madrass erbjöds och att ville man ha mer att dricka så öppnades baren i aktern så fort vi var i luften , klockan närmade sig 0400 så de flesta valde att sova , men var tvungen att testa baren senare


Vid bokningen fanns inga fönsterplatser lediga , de ska ha några extra centimeter mot platserna i mitten , men några dagar innan avresa dök ett A säte upp
iphone 1086.jpg

iphone 846.jpg iphone 847.jpg iphone 848.jpg iphone 850.jpg iphone 851.jpg

I luften var det möjligt att ansluta till Oniar wifi , men 5 mb ;-) laddade upp en bild på Facebook och då försvann de snabbt , är ju möjligt att använda mer om man vill
DSC01372.jpg
Efter 2 drinkar i baren gjorde tröttheten att jag sov bort bort resten av resan ;-)
iphone 1014.jpg iphone 1038.jpg
Beställde en lätt frukost , men var inte mycket de la på brickan , kaffet serverades ur en "termos" och smakade inte mycket , frågade om det inte fanns bättre kaffe och fick en kopp nybryggt på fat som smakade hundra gånger bättre än det första

DSC01433.jpg
Närmar sig landning i BKK , på denna nattflygning var servicen ombord "osynlig" besättningen höll till längst bak i galleyt , planet flyger vidare till HKG så gissar att de har ett långt arbetspass
Nere på Suvarnabhumi ,passerade vi en gammal bekant HS-TGA som man flygit med flera gånger
iphone 1198.jpg
iphone 1206.jpg
Väskan kom bland de första på bandet och utanför väntade en Mercedes S-klass som ingår i biljetten , bokas lätt vid bokningen
iphone 1390.jpg
Mellan DXB och BKK delades det ut en necessär
 

Mr. Rice

Medlem
Trevlig rapport. Verkar ha varit exakt samma meny för mat som sist jag flög sträckan ARN-DXB för några veckor sedan, varierar dom inte den eller råkade vi resa samma dag? Jag gillade ostbrickan skarpt, mycket trevligt med bra skandinaviska ostar.
Föratten och ostbrickan var det bästa på serveringen ;-)
 

Mr. Rice

Medlem
Stämmer nog :) S-Class bara för de i First ? Limo i Thailand = luxury sedan med baksäte , BMW 5 eller Mercedes E-class in till centrala BKK brukar kosta 1500 Baht och är trevligare alternativ än en svettig metertaxi och i den förbokade bilen fanns kallt vatten och dagens tidningar
 
Last edited:
Toppen