Senaste nytt

Asiana byter Champagne i First Class

Asiana förändrade Champagne & vinlistan i Oktober. Nu är det Pol Roger Sir Winston Churchill som är enda riktiga premium Champagne, Taittinger Comtes de Champagne utgår och är ersatt av Charles Heidseck Millesime 2000.

Dom lastade betydligt färre flaskor än tidigare, vi tömde baren på F Champagne utan problem båda gångerna. Gissar på en flaska Pol Roger och kanske 4 flaskor Charles Heidseck, sen är det Piper Heidseck (Business Class) som gäller...

Jag gissar att alla dessa USDM flygningar har ätit upp deras marginaler i F. Vi var tre personer som flög på USDM på båda våra resor i helgen.

asianaf.jpg
 

NotRyan

Medlem
Jag gissar att alla dessa USDM flygningar har ätit upp deras marginaler i F. Vi var tre personer som flög på USDM på båda våra resor i helgen.

Nu tror jag väl att Asiana får lika mycket betalt för en plats från USDM som från MIles&Less eller Eurobonus och dom släpper väl inte bonusplatser om dom räknar med att fylla kabinen med revenue-pax. Fast tre stycken Champagne-torskar ;) kanske äter och dricker upp ersättningen från USDM (och mer därtill)... :cool:
 
Toppen