Senaste nytt

Erfarenheter av hotelbokning på otel.com eller olotels.com?

Jadessa

Medlem
Undrar om ni har erfarenhet av att boka hotel med otel.com eller olotels.com??
Hittills har jag bara använt booking.com som alltid levererat bra.
Men nu hittade jag alternativ på hotel i Budapest som lockar med frukost och riktigt bra pris.
Ville ventilera frågan här innan jag bokar då dessa sidor är helt nya för min del.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bokat på otel.com vid ett par tillfälle. En gång var ett hotell i Istanbul, en annan gång var ett hotell i Aberdeen. Båda bokning gick bra utan problem.
 

erc

Medlem
Försökte genomföra en bokning på otel.com i helgen för en längre vistelse i sommar. Bokar normalt direkt på hotellkedjans egna webbsida, men nu var prisskillnaderna för omfattande. Sökte priserna med Trivago. Vid flera tillfällen fanns inte hotellet tillgängligt för bokning vid klick på länken från Trivago. Ibland fanns det dock tillgängligt - men omöjligt att boka med Visa eller Mastercard. Kanske tillfälligt bekymmer?

När jag tröttnat på otel.com tänkte jag genomföra bokningen på olotels.com istället. Där blev det åteirgen bekymmer vid betalningen. Misslyckad betalning påstod olotels.com och utebliven bokningsbekräftelse. Givetvis hade beloppet reserverats på mitt konto... Ett samtal till banken löste det bekymret. Inte ett pip från olotels.com trots anmält ärende. Vad de däremot snabbt fått fart på är e-postspammandet...

Valde till slut zleepinghotels.se - för första gången. Det lär inte bli den sista. Välsmord webbsite.
 
Jag brukar använda dessa sidor för att leta lägsta pris och sedan boka på hotellets egna hemsida och utnyttja deras prisgaranti. Då riskerar du inte bli utan poäng och ev. Uppgraderingar mm. Har dock aldrig bokat via olotels.com.
 
Toppen