Senaste nytt

Grand Hyatt eller Hyatt on the Bund i Shanghai?

m10

Medlem
Har testat de båda andra och har efter att ha bott i staden ett år bra koll på de båda områdena, som i den direkta närmiljön inte har speciellt mycket intressant att erbjuda imho. Men det är ju lätt att ta sig därifrån. Besökt barerna i respektive byggnad åtskilliga gånger. (Sidospår: En gång på on the Bund så firade EFs Bertil Hult med större sällskap hans 70-årsdag. Fick tillfälle att dela drinkbord/pratstund med Jan Carlzon med fru. Jag mötte Lassie etc…)

Det är River View och ev Club Room som är aktuellt. 2 nätter.

Så; åsikter/tips?
 
Last edited by a moderator:

A380*G

Medlem
On the Bund! Utsikten från baren är magnifik. (Den med poolen)
Dessutom enklare att vara spontan och besöka Mecato eller M on the Bund.
 

A380*G

Medlem
Tyvärr inte bott på någon av dem, men jag tror The Bund har bäst bang for the bucks. Men Grand är iofs hyfsat prissatt. Baren och skyline avgör.
 
Bodde på Hyatt on the Bund och var mycket nöjd med det. Snyggt och fräscht. Bra Executive Lounge med cigarrum. Pool/bastuavdelningen var riktigt bra - plaskade där varje kväll :)
Det som sticker ut mest är läget och utsikten. Betalade inget extra för rummet med utsikt mot The Bund. Jag spenderade mycket tid i cigarrummet och njöt av Pudong skyline.
Tyvärr har jag inga bilder på rummet, får skylla på att detta var en månad innan jag blev medlem i BC.se och såg allt med andra ögon än vad jag gör idag :)

Sammanfattningsvis är detta ett hotell som jag kan tänka mig att återkomma till.

Utsikt från rummet
DSC04174.jpg

Utsikt från Executive Lounge
DSC04228.jpg
 
Toppen