Senaste nytt

BA Boeing 767 inom Europa får en uppfräschning

Concorde

Founding Member
Det var på tiden. November i år ska samtliga 767or som tjänar EU rutter (1 dagligen mellan ARN - LHR) rustas upp. Hela inredningen, inklusive kablage kommer bytas ut. Nya fräscha stolar också samt IFE.
 

Roger J

Medlem
Är det 767 samma tid varje dag? Ser den aldrig på Arlanda. Är Club OK även med gamla inredningen? Man borde ju pricka in den avgången i så fall så att man får åka storplan.
 

Concorde

Founding Member
BA780 och 781 är alltid 767-300. Enligt källor på BA är det för att 767 kan svälja speciel frakt som inte får plats i Airbussarna och skickas dagligen mellan London och Stockholm. Kommer in som 780 17.20 och lyfter som 781 strax innan 19.00.
 

Fredrik

Medlem
Jag flög den för en månad sen ungefär och tyckte ärligt talat att planet var trångt och skabbigt. Jag har även flugit 767 med HY (Uzbekistan Airlines) tidigare och det planet kändes bättre. Den buss som jag flög hem med var fräschare.
 

Concorde

Founding Member
Helt riktigt Fredrik. 767 inom Europa är i dåligt skick invändigt, men vissa är i uselt skick med blinkande ljus, silvertejp som håller ihop stolar och slitet som bara den. Därav kommentaren "det var på tiden" ;) Åkte du ET eller CE?
 

Fredrik

Medlem
Jag var tvungen att sitta långt bak i planet. Jag fick ett uppgraderingserbjudande vid check-in för en ganska billig slant båda turerna men avstod.

Skulle nog inte välja 767 framöver förrän de renoverats.
 
Toppen