Senaste nytt

BA avisade en överviktig passagerare

Toby

Medlem
BA avvisade en överviktig passagerare

Såg just på Aljazeera att BA hade vägrat släppa på en överviktig (väldigt) passagerare som skulle till Chicago.
Var en kort intervju också så antar att det kommer upp på nätet snart.

Rätt eller fel?
Han (passageraren) hade aldrig kunnat få plats i en stol och kunde inte gå pga sin övervikt (permobil)
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Nej, det är väl inget problem att förvägra vilken passagerare som helst boarding med hänvisning till flygsäkerheten. Däremot borde det finnas tydliga gränser för vilken vikt/storlek som är största accepterade.
 

thh

Medlem
Såg just på Aljazeera att BA hade vägrat borda en överviktig (väldigt) passagerare som skulle till Chicago.
Var en kort intervju också så antar att det kommer upp på nätet snart.

Rätt eller fel?
Han (passageraren) hade aldrig kunnat få plats i en stol och kunde inte gå pga sin övervikt (permobil)

Du menade inte 500-pound man too big for airplane? - CNN.com Video som var på FlyerTalk för ett tag sedan och som sedan fick ta båten hem? Jag kan nog ändå känna att det var rätt val från BAs synvinkel om de verkligen trodde att de inte kunde transportera honom säkert.
 

agehall

Medlem
Du har inte varit så mycket i USA va? Donkin Donuts och andra ställen som får McD att framstå som hälsomat finns ju överallt. Kombinera flitigt intag med ingen motion och det är en lätt match på 22 år..
 

Stefan62

Medlem
En så stor passagerare på gång-plats eller vid nödutgång - nej tack!

Ett flygsäkerhetskrav "borde" ju vara att man kan delta aktivit i en evakuering, men det är klart barn och riktigt åldriga personer blir ju kanske svårt...
 

flybob

Medlem
Ja, varken östkusten eller västkusten är en bra representation för hur USA ser ut i stort. (Möjligen när man kommer ner på södra östkusten då)

Verkligen sant. New York/San Francisco/LA är sannerligen inte representativt för USA's allmänna hälsa. Jag är mindre omtyckt här på jobbet i USA för att jag inte äter "Cheese fries" och godis dagligen. Får ofta frågan "When are you going to let go and just eat like an american?"
Faktum är att ju fler sjukligt överviktiga människor jag ser, desto mer motiverad blir jag att äta nyttigt och träna!
 

agehall

Medlem
Faktum är att ju fler sjukligt överviktiga människor jag ser, desto mer motiverad blir jag att äta nyttigt och träna!

Nu ska vi inte gå allt för långt här.. Träning ÄR farligt!

Nu kommer iofs personen som nekades från Frankrike.


På returresa dessutom.

Som jag fattade det hela, så var det en amerikan som skulle åka hem från Frankrike. Men det är högst oklart i min värld hur det egentligen står till med detta.
 
Toppen