Senaste nytt

Lufthansa startar Frankfurt-Kuala Lumpur-Jakarta

A380*G

Medlem
Lufthansa startar ny direktlinje till Kuala Lumpur från Frankfurt. Denna kommer även ha en regional påkoppling Kuala Lumpur-Jakarta. Lufthansa har i dagsläget inte rätt att flyga sista biten men det kommer nog lösas snart.

Som en följd av detta justeras även tidtabellen för Frankfurt-Bangkok, och service till Ho Chi Minh avslutas.

Frankfurt – Bangkok dagligen med Airbus A340-600
LH772 FRA1735 – 0955BKK+1 346 D
LH773 BKK1200 – 1830FRA 346 D

Frankfurt – Kuala Lumpur – Jakarta fem dagar i veckan med A340-600
LH782 FRA2205 – 1605+1KUL1725+1 – 1820+1CGK 346 x23
LH783 CGK1935 – 2235KUL2355 – 0630+1FRA 346 x34

Ändringarna gäller från sommartidtabellen 2014.


EDIT:
Stavfel
 
Last edited:

Senator

Moderator
Intressant att Lufthansa också nu börjar flyga dagtid hem från BKK, destinationen är verkligen på dekis för europeiska flygbolag. Emirates har väl typ 5 eller 6 avgångar per dag nu från Dubai med A380 och B777...

Då är det KUL-CGK som blir den nya "billiga testa på LH F" destinationen inom Asien :)
 
Då blir det KLM & Lufthansa som kommer vara enda EU bolag med non-stop till Bangkok, Kuala Lumpor & Singapore.
FRA-KUL måste väl bli en av Lufthansas 3 längsta non-stop linjer?

Jag gissar att bara FRA-SIN & FRA-EZE är längre...
 

Dr. Miles

Expert
Det är en intressant nyhet!

Jag antar att Lufthansa kommer att lösa catering på Kuala Lumpur något sätt då de inte hade LGC SkyChef i Kuala Lumpur förut.
Stefanie sa att all mat på denna flight kom från Bangkok. Jag kan förstå Lufthansa för att det är enklare så då. De flyger inte till Kuala Lumpur varje dag och de har LGC SkyChef i Bangkok som serverar bl a Lufthansa, Austrian och SWISS.
http://www.businessclass.se/forum/r...first-class-bangkok-kuala-lumpur-bangkok.html
 

A380*G

Medlem
Ja BKK känns mer och mer som en semesterdestination. Många företag, inklusive det jag jobbar på, sätter upp regionala centra i Kuala Lumpur. Billigare än Singapore och Hong Kong samt säkrare än Jakarta. (Jakarta som expat med villa och barn är nog inte billigt det heller)
 
Toppen