Senaste nytt

5% bonus på GE Mitt kort+

DrKlas

Medlem
Edit: Gäller även Mitt kort utan + vilket saknar vissa försäkringar men är gratis även efter år ett.

GE Money Bank ger 5% kontant återbäring på resor och hotell fram till 30 juni 2014 om man betalar med deras kort Mitt kort+. Tyvärr är återbäringen begränsad till 1000 kr. Men några av fördelarna med kortet är att det är gratis första året, att det inte är något valutaväxlingspåslag och att självriskeliminering för hyrbil ingår.

Jag har inte satt mig in i detaljerna men om jag har tolkat det rätt får man om man spenderar 20 000 kr på resor betalda i annan valuta 1000 kr i återbäring och sparar ytterligare ca 300-400 kr pga avsaknaden av valutaväxlingspåslag. 1400 kr eller 4000 EB-poäng är ett lätt val för mig.

Mer information finns på Mitt kort+ är ett MasterCard fullt med förmåner + mycket mer - GE Money Bank.
 
Last edited:
Var ser du att självriskeliminering för hyrbil ingår? Jag läser villkoren som att det är självriskeliminering för privatägd personbil som ingår.
 
Var ser du att självriskeliminering för hyrbil ingår? Jag läser villkoren som att det är självriskeliminering för privatägd personbil som ingår.

Var hittar du att det skulle vara självriskeliminering för privatägd personbil som ingår?

På sidan står under försäkringar "självriskeliminering för hyrbil". Villkoren finnes här.

Noteras bör dock att självriskeliminering inte gäller för hyrbilar med värde över 50 000 EUR. Alltså inget att ha om man tänker hyra dyrare bilar.
 
Kollade villkoren för reseförsäkring. Missade helt att det var en separat försäkring. My bad. :) Nu blir det där kortet intressant igen!
 

DrKlas

Medlem
Självriskeliminering för privatägd personbil vid resa (utan bilen) ingår i reseförsäkringen som verkar vara densamma för Mitt kort och Mitt kort+.

Självriskeliminering för hyrbil gäller även om man inte är på resa vilket t.ex. försäkringen som ingår i Amex Platinum inte gör.

De gör det inte helt lätt att jämföra de två korten, men jag hittar följande fördelar för kortet med plus:

+ Självriskeliminering för hyrbil.
+ Försäkring vid ID-stöldskydd (ögnade igenom villkoren och vet inte om det egentligen ska listas som en fördel …).
+ I vissa fall lägre priser i GE:s nätbutik Min shop.

Tänker man hyra bilar eller shoppa grillar och resväskor i nätbutiken så är årsavgiften på 195 kr inte så mycket att fundera över. Annars hittar jag inga fördelar med Mitt kort+ jämfört med Mitt kort.
 
Tänker man hyra bilar eller shoppa grillar och resväskor i nätbutiken så är årsavgiften på 195 kr inte så mycket att fundera över. Annars hittar jag inga fördelar med Mitt kort+ jämfört med Mitt kort.

Det finns en till. Du kan använda betalo.se utan avgift. Betalo.se är en site där man betalar sina räkningar med kreditkort.

Betalo tar ut 2,5% i avgift per betalning, bortsett från nedan partnerkort:
Ikano Kort Visa 0%
GE Mitt Kort+ 0%
Gustav Visa 0%
GE Mitt Kort 1%
LIC MasterCard 2%
LF MasterCard 2%
Villaägarnas MasterCard 2%
 

mry

Medlem
Såvitt jag fattar så går det bara att boka hotell och resor via en specifik resebyrå om man vill ha återbäringen...?
 

Glenn E

Medlem
Jag betalade 4 hotellnätter på Agoda.se dne andra november och betalade med Mitt Kort.
Positivt att få 100 kronor i återbäring för detta utan att jag ens visste om det.:)
 
Toppen