Senaste nytt

Världens mest älskade flygplats

TreD

Medlem
Själv vill jag slå ett slag för SYD. Väl inne i den internationella avgångshallen har den ett imponerande utbud av butiker, av många olika slag, mat och dryck inkluderat. Det bästa jag sett och klart bättre än SIN. Låt vara att butikerna har fått ta lite väl mycket av de ytor som egentligen behövs kring gaterna.
Flygplatsen är absolut en paradox, då den är hopplös att resa till och från. Vid ankomst efter pass och tull kan man tro att man landat i Ayers Rock... Kort och gott Oz i ett nötskal. Dom lär aldrig växa upp.

SIN är vacker och översiktlig men har egentligen ett väldigt enformig shoppingutbud, med samma butiker som upprepar sig. Elektronik/kamera/PC-utbudet är inte alls vad jag förväntar mig av SIN. Det kan inte vara så kul att vara Y-klassresenär med lång väntan på SIN.
 

Murre

Medlem
Changi imorgon en av mina favoriter. Personligen tycker jag att Hong Kong är överskattad inte så kul när man har transfer och behöver ha ut ett nytt bordingpass ibland blir det både en lång och krånglig väg innan allt är löst och man kan sätta sig med en drink.
 

Dr. Miles

Expert
Jag uppskattar Hong Kong för att personaler där är mycket flexibla och hjälpsamma(oftast Cathay Pacific/Dragonair förstås).
Jag kunde checka om väskan (taggade bara till HKG) utan att gå till landside (exkl. LCC) när jag hade två separtata biljetter med Aeroflot och med THAI.
 
Last edited:

Murre

Medlem
"Jag uppskattar Hong Kong för att personalen där är mycket flexibla och hjälpsamma"

Håller helt o fullt med dig om detta. Gäller ju inte bara Hong Kong utan hela Asien (för det mesta) Otroligt stor skillnad mot personalen i en del europeiska länder.
 

maka

Ny medlem
Jag tycker att copenhagen är en lätt och bra flygplats,men tycker att changi är den trevligaste.Amerikanska flygplatser är väldigt tråkiga.
 

JonW

Medlem
Eftersom någon liten flygplats klämt sig in undrar jag om inte Koh Samui borde platsa. Finalen över småöar och puderstrand, landning i ett hav av cocospalmer, terminaler i form av vägglösa hyddor, fri lounge för alla samt tivolitåg till/från planen gör den rätt oemotståndlig. Iofs ännu charmigare innan de byggde om/ut för fem år sen, men det var nog helt nödvändigt.
 

Gnopps

Medlem
Köpenhamn brukade vara riktigt bra fram tills för ett par år sedan. Jag hade nog nominerat Santa Barbara i Kalifornien, snygg, liten och mysig.
 
Toppen