Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Audit

Yekermo

Medlem
Ett varningens finger för alla er med DM-konton - passa er för att ha flera konton under samma namn. Jag har haft två konton registrerade; ett på min adress i Sverige och ett på min amerikanska adress. Men i fredags fick jag ett mail där de säger att de har "kommit på mig" och att det enligt deras policy inte är tillåtet att ha två konton. Bevisen är svåra att säga emot; jag har delat miles mellan kontona och använt samma kreditkort för att köpa miles på båda.

Nåväl, effekten blev att de slog ihop kontona, cancellerade alla de miles jag har share:at mellan kontona + en del av kampanjerna där jag har köpt miles. De totalt 780,000 miles jag hade innan ihopslagningen av kontona blev ca 400,000 miles istället. De har dock lovat att ge refund på dessa miles så åtminstone har jag inte förlorat några pengar. Och med tanke på stundande sammanslagning så kanske det var lika bra så här.

Hursomhelst, kan vara bra att veta!
 

FF#1

Medlem
Tack för informationen, man ska alltså ha konto på sin fru, eller med sitt andranamn samt använda annan adress och ett annat kreditkort vid såna här transaktioner.
 

FF#1

Medlem
Jag tycker ändå att Yekermo kom lindrigt undan!

Absolut, många andra skulle bara ta kontona och stänga ner dem för gott.
Men det är inte bra för affärerna, och de verkar ju bygga en del av sin strategi på att
sälja miles för att öka cash flow.

Men om man beaktar mina funderingar ovan så bör man våga tänja lite på gränserna men smartast är det nog att ha en annan verklig person att "bolla" med.
 

NotRyan

Medlem
Man skall ju inte ha två konton i samma namn ju, om man heter Not Njet Ryan, så ska ena kontot heta Not Ryan, medan det andra får namnet Njet Ryan...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Det är därför man har konto #2 i frugan/flickvännens/älskarinnans namn med hennes födelseuppgifter och handlar till det på hennes kort. Det kräver förstås oftast en vis medförståelse från deras håll, något som kan vara svårta att förklara bara i teorin. Det blir desto lättare att motivera när man tillsammans flugit i C i rundtur i Asien och förklarar att "detta kostade oss bara $1400".
 

agehall

Medlem
Jag tror man kan använda sitt eget kort till fru/flickvän/sambo/älskarinnnans konto. Det är inte så konstigt att en person sköter hela familjens poänginsamlande. Men man ska vara noga med att ha alla uppgifter korrekta på kontot i övrigt.
 

NotRyan

Medlem
Nu har jag ju ett konto som Not Ryan, ett som Njet Ryan samt ett som Fru NotRyan :)

Hittills funkar det bra, Njet Ryan och jag kan ju vara tvillingar och bo i storfamilj :)
 
Toppen