Dr. Miles
Expert
Jag kom till Beijing station ca 50 min före avgång.
Det finns biljettkontroll med ID som är registrerad på biljetten. Därför kan man inte köpa andras biljett och åka med den längre.
Beijing station var byggd kolonialstil och kinesiska staten behåller stilen fortfarande.
Det finns separat väntesal för varje avgångar. Väntesalen nr. 3 är för tåget mot Dalian.
Boarding började ca en halvtmme före planerad avgångstid.
Gång till perrongen.
Tåget är väldigt lång, kanske 20 vagnar?
Det fanns en tågvärd för varannan vagn.
Jag valde Soft Sleeper (deras First class sleeper) för denna resa. Det finns fyra sängar i varje kupé.
Min plats är 31 i vagn nr. 3. Sängen på under sidan till höger är min plats.
Passageraren lämnar sin biljett till tågvärden och man får ett plastkort. Tågvärden väcker passageraren innan tåget ankommer till passagerarens destination. Ganska smart system då man inte riskerar att missa sin station om man måste kliva av mitt i natten.
Toalett. Jag var lite förvånad att det fanns toapapper installerad.
Rummet där man kan hämta het vatten.
Rummet för tågvärden.
Tåget passerade Dalians förort.
Ankomst till Dalian station.
Chauffeur drive från perrongen? Är det någon höjdare från partiet?
Fasaden av Dalian station och utsikt från stationstorget.
Sammanfattning:
Det var helt okej komfort när det var bara två passagerare i kupén.
Jag lyckades att sova mellan kl. 21 och kl. 1 och mellan kl. 2 och kl. 6:30, så kännde jag med utvilad när jag kom fram till Dalian.
Det finns biljettkontroll med ID som är registrerad på biljetten. Därför kan man inte köpa andras biljett och åka med den längre.
Beijing station var byggd kolonialstil och kinesiska staten behåller stilen fortfarande.
Det finns separat väntesal för varje avgångar. Väntesalen nr. 3 är för tåget mot Dalian.
Boarding började ca en halvtmme före planerad avgångstid.
Gång till perrongen.
Tåget är väldigt lång, kanske 20 vagnar?
Det fanns en tågvärd för varannan vagn.
Jag valde Soft Sleeper (deras First class sleeper) för denna resa. Det finns fyra sängar i varje kupé.
Min plats är 31 i vagn nr. 3. Sängen på under sidan till höger är min plats.
Passageraren lämnar sin biljett till tågvärden och man får ett plastkort. Tågvärden väcker passageraren innan tåget ankommer till passagerarens destination. Ganska smart system då man inte riskerar att missa sin station om man måste kliva av mitt i natten.
Toalett. Jag var lite förvånad att det fanns toapapper installerad.
Rummet där man kan hämta het vatten.
Rummet för tågvärden.
Tåget passerade Dalians förort.
Ankomst till Dalian station.
Chauffeur drive från perrongen? Är det någon höjdare från partiet?
Fasaden av Dalian station och utsikt från stationstorget.
Sammanfattning:
Det var helt okej komfort när det var bara två passagerare i kupén.
Jag lyckades att sova mellan kl. 21 och kl. 1 och mellan kl. 2 och kl. 6:30, så kännde jag med utvilad när jag kom fram till Dalian.