Senaste nytt

Transport centrala London till Heathrow - hur tidigt bör jag åka?

D

Deleted member 3997

Guest
Flyger till Arlanda med BA0776 på måndag kl 07:15, men hur tidigt bör jag åka till Heathrow T5, om jag samtidigt vill hinna med ett snabbare lounge besök? Bor på Trafalgar Square, funderar på taxi.

Tack för svar! :)
 
Last edited by a moderator:

perhall

Medlem
Taxi är bra, särskilt om man är flera (ca GBP 70 från TS). Det här var en svår fråga. Kommer du två timmar innan hinner du väl vara 60 minuter i loungen, 75 om du har fast track men svårt att säga exakt...
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det är värt att gå upp tidigare för att hinna titta in i Galleries Club. 0715 är rätt tidigt och du måste redan vara där senast 0630 (conformance är väl 45 min?). Detta gör att du måste ta HEX senast strax efter 0600 (vilket bör vara snabbare än taxi. Och då har vi inte ens räknat in att du ska ta dig från TS till Paddington...
 
Flyger till Arlanda med BA0776 på måndag kl 07:15, men hur tidigt bör jag åka till Heathrow T5, om jag samtidigt vill hinna med ett snabbare lounge besök? Bor på Trafalgar Square, funderar på taxi.

Tack för svar! :)

Jag hade helt klart tagit Bakerloo Line till Paddington och sen Heathrow Express ut. Charing Cross Station till Paddington tar 14-16 minuter, B'loo går med en turtäthet på 4-8 minuter så dags. Taxi är ju såklart ett alternativ, så dags på morgonen borde det ta omkring 15 minuter, men Londontrafiken är alltid svår att bedömma.

Heathrow Express går 10, 25, 40 och 55 minuter över hel timme och tar 15 minuter. Jag hade siktat på att ta 5.55-tåget. Dvs, räkna med att åka från Charing Cross Station omkring 05.20.

Biljett till HEX köper du enklast online (heathrowexpress.com/ba - för bättre pris). Då hinner du med att hitta rätt på Paddington och bör ha tid nog att hinna med ett snabbt besök i Galleries Lounge på T5.
 
Toppen