Senaste nytt

Mer enhancements för United Mileage Plus Awards...

palmen

Moderator
Japan-Oceanien verkar gå upp till 30k per enkelresa i business istället för 20k som det väl var innan, eller tolkar jag charten fel?
 

Jenkizzz

Medlem
Ser ut som att det är en hel del höjningar. I princip alla awards från Australien/NZ. :(
Får se till att boka den planerade Oceanien-Japan flygningen för nästa år innan dess!
 

palmen

Moderator
Ser ut som att det är en hel del höjningar. I princip alla awards från Australien/NZ. :(
Får se till att boka den planerade Oceanien-Japan flygningen för nästa år innan dess!

Verkar som om man måste nyttja awardsen innan 1 februari för att få det gamla priset.
"Mileage amounts for Star Awards effective for awards redeemed on or after February 1,2014"

Ställer ju till lite problem för min planerade resa Tokyo-"Söderhavet", har de miles som behövs enligt gamla charten men nu saknas det helt plötsligt närmare 20k. Det är fortfarande ett "bra" pris med 60k tor i business men 40k hade ju varit betydligt trevligare.
 

Magino

Medlem
Verkar som om man måste nyttja awardsen innan 1 februari för att få det gamla priset.
"Mileage amounts for Star Awards effective for awards redeemed on or after February 1,2014"

Jag tolkar det så att så länge du bokar resan innan 1 feb så får du de gamla priserna även om själva resan äger rum efter den 1 feb.
 

Fredrik

Medlem
Ja, detta var verkligen trist. Det var en tidsfråga iofs men Mileage Plus har tappat rätt mycket av sitt värde nu.
 
Toppen