Senaste nytt

Vad är bäst? Boeing 747 eller Boeing 777 i British Airways World Traveller Plus?

Skall under kvällen boka biljetter i WT+ till USA. Jag har att välja på 777 eller 747 (BA205 eller BA209). Skiljer inget på pitch och width. Är det likadant eller skall jag välja någon av flygplanstyperna? Jag har tidigare åkt till Indien några gånger i WT+ på en 777 och tycker det är helt ok.
 

Homer

Medlem
Om du vill ha nya WTP sätet så har inga 747or det, men alla 737-300 har det och 777-200 renoveras sakta men säkert.
 

Storsteffe

Medlem
Har inte åkt någon av de men har gått runt och kollat lite, fick intrycket av en lite mysigare kabin på 747 och eftersom du redan provat 777 så...
 
Om du vill ha nya WTP sätet så har inga 747or det, men alla 737-300 har det och 777-200 renoveras sakta men säkert.
Vad är skillnaden på nya och gamla stolen? Jag flög WT+ till Brasilien i början av 2010 eller slutet av 2009 och gillade inte alls stolen. Detta var 747. Är stolarna uppdaterade på 747 sen dess?
 
Last edited:

Tomas K

Medlem

Homer

Medlem
Inte provat själv ännu, men de som flög 787 Stockholm-London fick väl tillfälle att prova och kan återkomma med en åsikt, agehall ?

Av någon märklig anledning finns det ett långt reportage om gamla Club World på 787
men om nya WT och WTP som är är det nya och intressanta är det ingen som skrivet ett ord.
 
Jag gillade WT+-stolarna på 777 anno 2013 betydligt bättre än 747 anno 2009. Har då inte stolarna byts på 747 så är det 777 jag skall åka med till Florida. Jag tackar så mycket för infon!
 

agehall

Medlem
Inte provat själv ännu, men de som flög 787 Stockholm-London fick väl tillfälle att prova och kan återkomma med en åsikt, @agehall ?

Jag måste erkänna att jag var rätt trött på hemvägen när jag testade WT+, så jag har inte så mycket att säga förutom att det gick jättebra att däcka i stolen. Sedan var det en väldigt ohyfsad crew som serverade mig champange genom att stoppa in de kalla flaskorna under tröjan på mig. Konstigt nog var de också väldigt lika Traveller i utseendet!
 
men det är som sagt inte alla 777 som har nya sätena, inte ännu i alla fall.
Aha, jag läste ditt förra inlägg att alla 777-300 har nya stolen, men ser att du skrivit 737-300 (men det är väl 777 du menar?). Sen missade jag helt att du också nämnde 777-200. Jag har nog bara antagit att det är 300:an som trafikerar Miami, men ser nu att så inte är fallet. Finns det en lista på vilka 777-200 det är som har uppdaterats?
 
Toppen