Senaste nytt

Hur hittar man EuroBonus-resor i Business class?

Dubbel C

Medlem
Försöker desperat hitta resor för min 2-4-1. Oavsett när jag söker på långhaul-resor erbjuds bara BasicGo. Eftersom SAS-sidan är lite trög tar det evigheter. Är det någon som vet hur att optimera sökandet?

Vänliga hälsningar, Dubbel C
 

Dubbel C

Medlem
Jag är förmodligen korkad, men hur kommer jag vidare på AwardTravlr? Jag hittar ju reseförslagen och så men hur kommer jag till bokning eller avslut?
 

agehall

Medlem
Awardtravlr är bara för att hitta resor, inte för att boka dem. Det måste du göra via Eurobonus kundtjänst om det är andra bolag än SAS inblandade.

Över lag, det är svårt att hitta bonusresor. Du behöver vara väldigt flexibel eller ha tur för att kunna utnyttja 2-4-1 vouchern på ett bra sätt.
 

Dubbel C

Medlem
Grejen är att på AwardTravlr står det att det finns C-classbiljetter. Men går jag in på SAS-sidan är det bara Go. Men det kanske är en fråga för de berömda Tallin-operatörerna?
 

agehall

Medlem
AwardTravlr använder andra bonusprograms sökmotorer för att hitta platser. Det är inte säkert att det stämmer 100% med vad som faktiskt finns tillgängligt för EB. Men bara för att dubbelkolla, pratar vi om SAS-flighter nu? EB-sökmotorn visar bara SAS-flighter medan AwardTravlr visar alla i Star Alliance, vilket gör att jag brukar avråda från att använda den just när man ska använda 2-4-1-vouchern.
 

Dubbel C

Medlem
Jag söker SAS-flighter eftersom det är det enda man kan använda 2-4-1-biljetten för, men via AwardT - som just visar alla Star Alliance.
 

agehall

Medlem
Troligen har AwardTravlr kollat hos United, som ofta ger lite för mycket platstillgång i sina svar. Om du håller musen över StarAlliance-loggan så talar den om vilken site den hämtat info från.
 

Dubbel C

Medlem
Tack för hjälpen! Den här sidan är kanon. Har många gånger försökt spana in fellow travelers i loungen CPH, ännu utan resultat. Kanske ses vi någon gång i ingenmansland som det hette förr!
 
Toppen