Senaste nytt

Denied boarding - Malta

FT99

Medlem
Höstlovet på Malta fick ett tråkigt slut i dag när SAS flighten till Stockholm var full. Vi kom till flygplatsen 1 timme innan avgång, men fick inte checkad inn pga överbokning. På Malta går det inte att checka inn online, så man bör nog vara på flygplatsen i god tid (vi var bland dom sista att checka inn) om man inte vill riskera något.

Inget konstigt i att en flight är överbokat, men borde man inte fråga andra resande på samma flight om någon ville ta en senare flight mot att få res-checker e.l? Borde jo finnas många som tycker det är en bra deal? Vi ville gärna ha kommit hem i dag pga arbete i morgon, nu blir det istället Frankfurt i kväll och Arlanda i morgon bitti. €400 kompensation pr pers är jo ok, men jag är besviken på att ingen annan fick frågan om att stanna.
 
Syns du skal sende inn en klage til SAS, slik at de kan få ordnet opp i rutinesvikten på Malta. For slik overbookingen ble håndtert er ikke etter boka.
 

Josh

Medlem
Hade varit trevligt att få frågan men jag antar att det är lite tryggare för SAS att ha dig i Frankfurt snarare än kvar på Malta om mer flygstrul dyker upp eller om kommande flighter från Malta också ser ut att vara lite överbokade.
 

VonMögen

Medlem
Tråkigt att inte få bestämma själv gällande dessa beslut. Det fanns säkert nån annan på flyget som inte hade bråttom till jobb etc dagen efter. MLA är inget undantag i Maltas totala brist på servicekänsla.
 

FT99

Medlem
Vid check-in säger killen först att Economy är fullt, men att detta inte är något problem då vi kommer att bli uppgraderade till Business class (!!). Jag frågade många gånger om kunde höra vid gaten om någon annan ville ta en senare flight, men det var svårt. Enligt min uppfattning borde dom ha checkat inn oss utan plats, och sen tagit problemet vid gaten. Nu kom vi inte förbi checkin.
 
Toppen