Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

SAS erbjuder nu en ny produkt: Seatblock i SAS Plus och Go. För 1500kr får du en ledig sittplats intill dig på resor i SAS Plus inom Europa. SAS har inte ännu löst "problemet" med att den andra personen kanske lägger sin kavaj där eller sina grejer på den tomma stolen.


Köp en extra sittplats om du önskar resa lite extra bekvämt. Beställ den extra sittplatsen samtidigt som du bokar din resa, antingen via resebyrå eller SAS telefonförsäljning. Den extra sittplatsen är till för ökad komfort och får inte användas för att transportera extra bagage.

- Pris i SAS Go: Lägsta tillgängliga pris i din bokade serviceklass, exklusive skatter och avgifter.
- Pris i SAS Plus: Inrikes 1 000 kr, Europa och inom Skandinavien 1 500 kr.

När du har köpt en extra sittplats så checkar du in på flygplatsen genom att kontakta vår personal, du kan inte använda SAS check-in tjänster på internet.

Välj sittplats ombord - SAS
 

vicce

Medlem
Inget jag skulle köpa för det priset. Kan leva med att någon sitter bredvid mig. För mig som fortfarande åker på ungdomsbiljett så kan jag ju köpa stolen bredvid för mindre pengar :)
 

Jakob K

Medlem
Men är seatblock för EBG kvar då? Detta tillämpas väl "i mån av plats" i SAS plus idag?

mvh
 
Last edited:

SFC

Medlem
Finns det verkligen en marknad för detta, för det här priset?
En möjlighet att betala med Eurobonuspoäng tror jag hade lockat mer, men det kanske kommer med EB 2.0.

Jag som hävdat att EBG-seatblock bara är en myt har tomma säten bredvid mig på alla fyra flighterna i dag, trots att de är nästan fullbokade. Blir nog aldrig klok på detta...
 
Toppen