Senaste nytt

Komma i kontakt med BA ang ändring av FQT profil

Ghoose

Medlem
Tjenare,
En kompis till mig har varit med i BAEC i många år. Dock mest använt kortet för att få seating per automatik etc. Nu när han tänkte börja använda lite poäng upptäckte han att han inte längre kommer åt sitt konto. Adressen som kortet registrerades på har han glömt och han har ingen pinkod etc etc.

Hur löser han detta? Har någon en bra kontakt på BA som kan hjälpa till. Skulle tippa på att han är Silver eller Guld.

Och, ja jag vet - Sjukt att inte ha kontroll på detta ;)

//Ghoose
 

Ghoose

Medlem
Glömde ju att skriva att han ringt BAEC men att de hänvisade till nått bolag i Kanada som tydligen inte var så lätta att komma i kontakt med. Tänkte att vi har ju några riktigt luttrade BA resenärer som säkert har några genvägar...
 

Ghoose

Medlem
Precis den sidan var det han var inne på och följde. De sade dock att då han inte kunder verifiera sitt konto med pinkod, och han kunde inte be dem skicka ut en pinkod för adressen som ligger i systemet är 15år gammal så måste han kontakta detta kanadensiska bolaget som tydligen sköter BAEC programet åt BA för att på något sätt verifiera att han är "ägaren" till kontot och att han behöver uppdatera adressen.

Helt sjukt... Sedan finns det ju ingen mail att skicka till eller chat, men brev och fax... Snacka om stenåldern. :)
 

agehall

Medlem
Antar att han kan sitt BAEC-nummer utantill? Öppna ett BA-visa och låta dem skapa ett nytt konto och sedan slå ihop de två via deras (Entrecard's) kundtjänst?
 
Toppen